A A+ A++

Dyrektorzy e-commerce, aby nie zostać w tyle, muszą nadążać za nowościami i innowacjami technologicznymi, które napływają do nas z całego świata. Każdemu przecież mocno zależy na pomnażaniu zysku, skalowaniu biznesu, poszerzaniu działań o rynki zagraniczne, zatrudnianiu nowych ekspertów, poprawianiu jakości produktów i wdrażaniu metod, które mogą „zatrzymać” klienta na dłużej. Duża liczba sklepów internetowych zapomina jednak o tym, że czasami bardzo drobne, lecz istotne wdrożenia i zmiany w e-commerce mogą mieć ogromny wpływ na zwiększenie sprzedaży o wiele procent. Nazywam to tak zwaną „małą-wielką pielęgnacją”. Hasło to zaczerpnięte z branży beauty jest cały czas aktualne. Można zadać sobie jakże ważne pytania: Co jednak sprawia, że konsument wybiera ten konkretny sklep do robienia zakupów i staje się klientem wracającym, a na inny nawet nie zwróci uwagi? Co powoduje, że jeden e-commerce mając podobne produkty, sprzedaje więcej, a drugi mniej i ledwo wiąże koniec z końcem?

Jak możemy przeczytać w najnowszym badaniu będącym tematem numeru „ICAN Managment Review” E-commerce. Więcej tu technologii czy handlu? – Pawła Kubisiaka i Mariusza Smolińskiego: „Choć przedsiębiorcy uważają e-commerce za przyszłość sprzedaży, to jednak kanał ten często traktowany jest bardziej jako projekt IT niż działania sprzedażowe. Więcej firm skupia się na cyfrowych rozwiązaniach, które mają przyciągnąć użytkowników, niż na zarządzaniu doświadczeniami klientów i ułatwianiu im zakupów”. Rzeczywiście wiele sklepów internetowych prowadząc swoje sklepy, nie poświęca odpowiedniej uwagi wobec ułatwień i wartości dodanej dla konsumenta.

W grudniu 2021 roku wydałam książkę jako self-publisher o tytule „PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?” zapraszając do projektu 19 przedstawicieli e-commerce największych marek fashion i beauty w Polsce, którzy podzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą związaną ze sprzedażą online. Opowiedzieli o plusach i minusach marketplace’ów, o tym, jaki jest idealny kanał sprzedaży zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Powstał cały rozdział dotyczący technik sprzedażowych dla e-commerce wzbogacony o piękną ilustrację Aleksandry Birch.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLinia łącząca Czechów z Czubami cieszy się sporym zainteresowaniem. Mieszkańcy chcą więcej kursów
Następny artykułOdwołanie pandemii koronawirusa to nie jest dobry pomysł – uważa ekspert