We wtorek, 8 lutego br. 33-letni
mieszkaniec powiatu kłodzkiego padł ofiarą oszustwa metodą „na
pracownika banku” i stracił 33 000 złotych. Kłodzcy policjanci
ponownie ostrzegają przed oszustami, którzy różnymi metodami
próbują wyłudzić pieniądze od mieszkańców naszego powiatu.
Wczoraj do mieszkańca powiatu kłodzkiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Podstępem wprowadził go w błąd podając informację, że pieniądze pokrzywdzonego zgromadzone na jego koncie są zagrożone, a ponadto odnotowano już próbę włamania na jego konto bankowe. Mężczyzna niestety zaufał oszustowi i w obawie o swoje środki wykonywał jego polecania związane między innymi z licznymi przelewami pieniężnymi na oszukańcze konto, także przy podaniu kodów Blik. Pokrzywdzony, gdy się zorientował, że został oszukany, powiadomił o tym fakcie policję. Mężczyzna stracił łącznie 33 tys. zł.
Policja przypomina kilka ważnych zasad, o których trzeba pamiętać, żeby uchronić się przed działaniem oszustów:
- pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;
- jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, np. AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo;
- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta twojego banku (najlepiej z innego telefonu);
- osoba kontaktująca się w imieniu banku nigdy nie poprosi nas o dane do logowania, podanie kodu BLIK.
(inf. aspirant sztabowy Joanna Bielak, Komenda Powiatowa Policji w Kłodzku)
Fot. ilustracyjne: pixabay.com
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS