Rok 2017. Mężczyzna, który ukrywa swoje personalia, a zamiast twarzy w mediach społecznościowych woli pokazywać liczne tatuaże, zaczyna pisać. Anonimowo, żeby łatwiej móc się uzewnętrznić. Dziś jego anonimowość jest już mocno umowna, ponieważ Żurnalista stał się marką samą w sobie. Na Instagramie śledzi go prawie 450 tys. osób.
– To mój największy kapitał. Przez kilka lat większość zarobionych pieniędzy inwestowałem w profil Żurnalisty. Budowałem swój wizerunek. To on jest trampoliną do moich kolejnych projektów – mówi Żurnalista.
Zaczęło się od samodzielnie wydawanych książek o miłości, które – jak przekonuje autor – do dzisiaj sprzedały się w około 300 tys. egzemplarzy. Potem pojawiły się bluzy marki Miło(ść). W szczycie popularności Żurnalista miał sprzedawać 10 tys. ubrań miesięcznie. Teraz przyszedł czas na podcasty. W audycjach „Rozmowy bez kompromisów” Żurnalista przeprowadza wywiady ze znanymi ludźmi, najczęściej z gwiazdami show-biznesu, takimi jak Julia Wieniawa, Radosław Majdan, Cezary Pazura, Doda czy Tomasz Kammel. Jak tłumaczy – ma być snobistycznie. I choć wystartował stosunkowo późno, bo dopiero w połowie 2021 roku, to już od dłuższego czasu utrzymuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych polskich podcasterów. W grudniu 2021 r. jego kanał na Spotify subskrybowało około 200 tys. osób.
Żurnalista zdobył popularność w sieci dzięki książkom i Instagramowi. Wykorzystał ją, aby zostać jednym z najchętniej słuchanych polskich podcasterów
Fot.: Michał „502” Chojnacki
– Świat jest brutalny. Gdybym nie miał podpórki w postaci ponad 400 tys. obserwujących na Instagramie, nikt nie chciałby ze mną rozmawiać i nikt by mnie nie słuchał. Popularność w mediach społecznościowych ułatwiła mi start. Ale dzisiaj mój podcast żyje już własnym życiem. Wiele osób bardziej kojarzy mnie z audycji niż z książek czy Instagrama – mówi Żurnalista.
Nie on jeden załapał się na podcastową bonanzę. Z opublikowanego w połowie 2021 roku raportu firmy Tandem Media wynika, że już 9 mln Polaków słucha podcastów, czyli co trzeci internauta. Większość z nich – 65 procent – zaczęła to robić w ciągu roku poprzedzającego badanie. Portal podkasty.info wyliczył, że w 2020 roku liczba polskich audycji wzrosła aż sześciokrotnie – w listopadzie 2021 r. ukazało się ponad 8 tys. nowych odcinków. Z kolei według Spotify w 2020 roku Polska była jednym z dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie. Tylko w pierwszej połowie roku słuchalność audycji na platformie wzrosła o 300 proc.
Powodów takiego stanu rzeczy jest przynajmniej kilka. Po pierwsze: pandemia. Lockdowny skłoniły wielu twórców do rozpoczęcia działalności podcastowej, a zamknięci w czterech ścianach Polacy zaczęli … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS