Policjanci z ostrowieckiej komendy prowadzą kilka spraw dotyczących oszustw dokonanych za pośrednictwem portali ogłoszeniowych. Jak wynika z analizy spraw, oszuści kontaktują się z osobami, które mają wystawione na sprzedaż różne artykuły na portalu i wyrażają zainteresowanie ich kupnem. Kontakt ze strony rzekomego kupującego następuje poprzez jeden z popularnych komunikatorów internetowych. Sprawcy, wykorzystując łatwowierność i brak ostrożności sprzedawców, umiejętnie kierują rozmową w ten sposób, aby swoim działaniem doprowadzić do przejęcia konta i obciążenia rachunków bankowych swoich ofiar.
Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 37–letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego. Kobieta poinformowała mundurowych, że na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży odzież. Kolejno za pośrednictwem komunikatora, skontaktowała się z nią osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionego w ogłoszeniu przedmiotu. Po uzgodnieniu warunków sprzedaży 37-latka otrzymała link, skąd miała odebrać pieniądze. Sprzedająca nic nie podejrzewając, otworzyła go, a następnie zalogowała się na swoim koncie bankowym, wpisując swój pesel, login i hasło. Niestety okazało się, że żadne środki nie wpłynęły na jej konto. Gdy wylogowało się z bankowości elektronicznej i po około 5 minutach zalogowała się ponownie zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i z jej konta zniknęło łącznie 3000 złotych. Ktoś wykonał dwa przelewy po 1000 złotych oraz dwie transakcje za pomocą kodu BLIK w kwocie po 500 złotych każda. Ostatecznie kobiecie udało zablokować się jeden z przelewów na kwotę 1000 złotych. Jednakże utraciła ona ze swojego rachunku bankowego oszczędności w kwocie 2000 złotych.
REKLAMA
Policja apeluje o ostrożność, czujność i ograniczone zaufanie, które pozwolą uniknąć problemów
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS