A A+ A++

Amazon podwaja maksymalną pensję podstawową, którą wypłaca swoim pracownikom korporacyjnym i technicznym – ze 160 tys. dolarów do 350 tys. dolarów. Firma chce dzięki temu zatrudniać i skuteczniej zatrzymywać utalentowanych pracowników.

Zgodnie z danymi na dzień 31 grudnia 2021 roku Amazon zatrudniał 1,6 miliona osób na całym świecie, w tym pracowników magazynów otrzymujących wynagrodzenie godzinowe i pracowników biurowych, którzy zarabiają roczne pensje. We wrześniu firma podniosła średnie płace pracownikom magazynowym z 15 dolarów na 18 dolarów za godzinę.

W miniony poniedziałek Amazon poinformował, że wprowadzi znacznie wyższe niż dotychczas podwyżki dla pracowników biurowych i technicznych. Dotychczasowa maksymalna pensja podstawowa w wysokości 160 tys. dolarów zostanie zastąpiona kwotą 350 tys. dolarów.

– W minionym roku mieliśmy do czynienia ze szczególnie konkurencyjnym rynkiem pracy, a dokonując dogłębnej analizy różnych opcji, oceniając ekonomikę firmy i potrzebę utrzymania konkurencyjności w przyciąganiu i zatrzymywaniu najlepszych talentów, zdecydowaliśmy się na znacznie większe podwyżki naszego wynagrodzenia – poinformował Amazon.

Gigant technologiczny chce tym samym wypłacać wyższe pensje, idąc śladem takich firm jak Google, Microsoft czy Apple. Do tej pory podstawowa płaca Amazona pozostawała na znacznie niższym poziomie niż u konkurencyjnych przedsiębiorstw i była uzupełniana ograniczonymi jednostkami akcyjnymi i premiami.

Oprócz podniesienia płacy podstawowej, Amazon zapowiedział także wprowadzenie zmian w terminach wynagradzania nowo awansowanych pracowników. Dodatkowe nagrody w postaci akcji zostaną wydane w połowie roku, zatem pracownicy nie będą zmuszeni czekać do następnego rocznego cyklu wynagrodzeń.

Amazon nie podaje, ilu pracowników otrzyma podwyżkę płac ogłoszoną w poniedziałek. Firma dodaje jednak, że „wynagrodzenie jest unikalne dla każdego pracownika”, zatem modyfikacje podstawowego limitu płac i całkowitych zakresów wynagrodzeń „będą miały inny wpływ na każdego pracownika”.

PS
Amazon niejednokrotnie angażował się w akcje, które miały na celu ocieplenie wizerunku firmy. Niektóre z nich przyniosły jednak efekt odwrotny do zamierzonego. Jednym z takich projektów były kabiny „ZenBooths” dla pracowników magazynowych.

PS 2
Od jakiegoś czasu z bardzo złą reputacją na rynku pracy zmaga się Facebook. Firma musi zwiększać pensje, żeby przyciągać nowych pracowników.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOMGGS podpisało umowę na nowe Mevo
Następny artykułSzkolenie online: Kadry w oświacie