A A+ A++

Na ponowną możliwość wypożyczania rowerów trzeba będzie jednak poczekać do przyszłego roku. Z umowy podpisanej dziś w Ogrodzie Zimowym Europejskiego Centrum Solidarności przez przedstawicieli Obszaru Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, włodarzy pomorskich gmin i hiszpańską spółkę City Bike Global, wynika, że firma będzie miała 14 miesięcy na przygotowanie całego systemu.

System w nowej odsłonie ma składać się w sumie z 717 stacji umieszczonych w 16 gminach. Oprócz Trójmiasta, będą to:

  • Kartuzy, 
  • Kolbudy, 
  • Kosakowo, 
  • Pruszcz Gdański, 
  • Puck, 
  • Reda, 
  • Sierakowice, 
  • Somonino, 
  • Stężyca, 
  • Tczew, 
  • Władysławowo 
  • Żukowo. 

Do dyspozycji użytkowników ma być ponad 4099 rowerów, 1000 tradycyjnych oraz 3099 rowerów elektrycznych.

Lepsze rowery, wyższy abonament

Nowe rowery elektryczne są o kilka kilogramów lżejsze od starych, ważących blisko 30 kg. Mają także 100 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu baterii. Poprzednie rozładowywały się po pokonaniu około 60 km. Wiadomo już także, że nowy system będzie dla korzystających trzykrotnie droższy.

Abonament wzrośnie z 10 złotych do 29,99 zł. Kwota ta wynika z badań użytkowników. Spytaliśmy ich, ile są skłonni zapłacić za Mevo. W miesięcznym abonamencie użytkownicy będą mogli korzystać z roweru elektrycznego przez 60 minut dziennie, a klasykiem pojadą aż 120 minut dziennie – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.

Zmienić ma się także system ładowania rowerów, który zawiódł przy pierwszej odsłonie roweru metropolitalnego. 

W każdej gminie będzie umieszony punkt ładowania. Czyli nie będzie jak w poprzednim projekcie jednego centralnego punktu ładowania, jednego centralnego magazynu, jednego centralnego punktu serwisowania, tylko będzie to rozproszone na terenie wszystkich gmin

– mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.

Po raz pierwszy Mevo zostało uruchomione na terenie trójmiejskiej metropolii w 2019 roku. Choć realizacja samego projektu była opóźniona i ruszył on tylko częściowo szybko ogłoszono jego sukces, bo już w ciągu pierwszej doby funkcjonowania rowery wypożyczono ponad 6 tysięcy razy. 

Szybko też jednak pojawiły się kłopoty z obsługą systemu, między innymi ładowaniem rowerów elektrycznych. Operator zwoził je do punktu ładowania, a rowery stawały się coraz mniej dostępne dla chętnych. Z czasem wyłączono możliwość ich rezerwowania.

Pojawiały się też kolejne opóźnienia w realizacji projektu. Operatorowi naliczono ponad 4,5 mln złotych różnych kar umownych. W październiku 2019 roku Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot zerwał umową z firmą NB Tricity, która była pierwszym operatorem Mevo. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSenator PPS: Postulat “paszportów covidowych” powinien być popierany
Następny artykułRPP podniosła stopy procentowe. Po raz piąty od października