Volvo XC60 to najpopularniejszy model szwedzkiej marki w Polsce. W 2021 roku skusił ponad 4,2 tys. chętnych, a to lwia cześć rekordu firmy, która pierwszy raz w historii osiągnęła wynik przeszło 11 tys. rejestracji. Jednocześnie XC60 po raz 11 z rzędu został najchętniej kupowanym autem segmentu premium w nad Wisłą. Czas leci, konkurencja nie śpi, stąd Volvo wprowadza nową odsłonę hitu i jego krewniaków…
Rewolucja dotyczy Volvo XC60, XC90, S60, S90, V60 i V90 – zarówno w odmianach T6 Recharge jak i T8 Recharge (hybryd plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka). Samochody zyskały akumulatory trakcyjne o większej pojemności nominalnej (wzrost z 11,1 na 18,8 kWh). Tym samym wzrosła ich pojemność użyteczna – z 9,1 na 14,9 kWh. Teraz auta oferują lepszy zasięg w trybie elektrycznym – od 68 do nawet 91 km (WLTP).
Tylną oś wprawia w ruch mocniejszy o 58 KM silnik elektryczny – teraz zapewnia aż 145 KM. Moment obrotowy poszybował z 240 do 309 Nm. W układzie napędowym pojawił się zintegrowany generator rozruchowy o mocy 40 kW, który pozwolił wyeliminować mechaniczną sprężarkę z silnika spalinowego. Ten generator sprawia, że samochód sprawnie rusza, a przełączanie napędu z elektrycznego na benzynowy następuje niemal niezauważalnie.
Volvo XC60 i inne hybrydy z nowym napędem
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS