gry
28 stycznia 2022, 09:31
autor: mokosh
Epic Games podsumowała 2021 rok. Progres jest niepodważalny, a zespół Tima Sweeneya nie zamierza wytracać tempa. Mają w tym pomóc kolejne nowości na platformie.
- Epic Games Store podzielił się podsumowaniem 2021 roku.
- EGS zyskał nowych użytkowników i wiele gier (katalog spuchł dwukrotnie względem 2020 roku), a przychód ze sprzedaży wzrósł o 140 milionów dolarów.
- W 2022 roku do EGS trafi narzędzie do samopublikacji oraz wiele innych, mniejszych poprawek.
- W tym roku również możemy spodziewać się darmowych gier, do odebrania co tydzień.
Epic Games Store podzielił się z graczami podsumowaniem 2021 roku, które jasno pokazuje, że platforma ma się bardzo dobrze. W zeszłym roku przybyło na niej 30 milionów kont (łącznie jest ich już 194 mln). Poznaliśmy również sumę, jaką w sklepie wydali gracze – to 840 milionów dolarów.
Sukces finansowy oparty na darmowych grach
Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że z podanej kwoty 300 mln dolarów przypadło na sprzedaż gier innych producentów niż Epic Games. Wygląda więc na to, że platforma dalej służy głównie jako launcher do Fortnite’a i źródło darmówek. Niemniej 300 mln dolarów to większa kwota od tej uzyskanej w 2020 roku (o 12%).
Może Cię zainteresować:
- Lunar New Year Sale w Epic Games Store, wykorzystaj swój kupon
- Start Steam Lunar Sale 2022; tysiące gier w niższych cenach
To nie koniec sukcesów tej młodej, bo uruchomionej zaledwie trzy lata temu, platformy. Epic Games Store może pochwalić się również stale rozbudowywanym katalogiem gier. W 2021 roku w sprzedaży znajdowało się 917 tytułów, co, jak zauważa EGS, oznacza niemalże podwojenie wyniku z 2020 r. Wart uwagi jest także fakt, że na platformie kontynuowana będzie inicjatywa cotygodniowych, darmowych gier rozdawanych graczom.
Tak prezentują się wyniki „darmówek”, które EGS rozdawał przez cały 2021 rok, źródło: https://www.epicgames.com/store/en-US/news/epic-games-store-2021-year-in-review
Plany Epic Games na 2022 rok
Jak to zazwyczaj bywa w podsumowaniach, nie zabrakło również informacji na temat planów na 2022 rok. Największą z nowości, która trafi do EGS w kolejnych miesiącach, będzie narzędzie do samopublikacji. Pomoże ono niezależnym twórcom gier w dzieleniu się swoimi dziełami z użytkownikami platformy (aktualnie dostępne było ono dla zamkniętej grupy beta-testerów).
Epic Games Store rozwinie też profile graczy, wzbogacając je o dodatkowe informacje. Poprawiona zostanie również kolejka pobierania, którą będzie można lepiej zarządzać. Drobnostek, które wspomogą działanie launchera, ma być zresztą więcej, a dokładnie przeczytacie o nich tutaj.
Zapoznając się ze zmianami, jakie mają dotknąć EGS w tym roku, trudno nie odnieść wrażenia, że platforma staje się bliźniaczo podobna do Steama. I choć nie możemy oczekiwać, że nagle zmiecie ona z tronu produkt Valve, to zdecydowanie ma szansę stać się jednym z ciekawszych konkurentów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS