Nowość, czy “odgrzany kotlet”?
dodano: 23.03.2012 r.
Wystartowała kampania Loratanu Pro, niebieskiej kapsułki, jedynej na rynku leków antyhistaminowych, dostępnej bez recepty.
Innowacyjna formuła Loratanu Pro, zawiera loratadynę, która stosowana przez pacjentów z alergicznym nieżytem nosa zapewnia lepsze samopoczucie i zdecydowanie mniejszą senność w ciągu dziennych aktywności niż stosowane dotychczas preparaty z cetryzyną. Loratan Pro to idealne rozwiązanie dla ludzi, którzy cenią sobie aktywność
.
Produkt dawkować można od 6 roku życia.
Hasco -Lek w swoim port folio posiada już leki, w których substancję czynną stanowi loratadyna. Są to Loratan, oraz Loratan Syrop. Oba wydawane z przepisu lekarza. Jedna kapsuła Loratanu na receptę zawiera 10mg loratadyny. To… zupełnie tyle samo co w nowych kapsułkach Loratan Pro, promowanych ruszającą właśnie kampanią reklamową. Leki OTC zawierają zazwyczaj podobne w działaniu lub wręcz takie same substancje czynne w różnych kombinacjach, co ich odpowiedniki RX, przepisywane z polecenia lekarza. Aby lek mógł zostać dopuszczony do obrotu jako lek OTC, musi być bezpieczny w stosowaniu w ściśle limitowanym okresie (zwykle do 3 lub 5 dni) w konkretnych, łatwych do samozdiagnozowania przez pacjenta wskazaniach. W wypadku produktów Hasco – Leku różnica pomiędzy Loratanem, a Loratanem Pro występuje tylko w postaci ilości kapsułek w opakowaniu. Ogólnie bowiem przyjęte jest, że loratadynę w opakowaniach 7 tabletkowych można kupić bez recepty, natomiast syrop (1 mg/ml) i opakowania 30 tabletkowe sprzedawane są wyłącznie na receptę.
– Loratan Pro różni się od Loratanu tym, że jest bez recepty – usłyszeliśmy od przedstawiciela Hasco – Leku.
Jaki jest więc sens wypuszczania na rynek „nowego” leku, i inwestowania w jego promocję ogromnych pieniędzy (zdjęcia podwodne w spocie reklamowym realizowane były nad Morzem Czerwonym, udział w zdjęciach wzięła jedna z najlepszych pływaczek freediverowych – Beata Grickevich z Łotwy, a kampania reklamowa Loratanu Pro prowadzona będzie w największych kanałach ogólnopolskich oraz w stacjach niszowych), zwłaszcza, że Loratan znalazł się na liście leków refundacyjnych?
Lekarz zapisujący lek na receptę nie ma pewności, że daną substancję czynną pacjent otrzyma akurat w leku konkretnego producenta. Tym samym producent nie ma dużego wpływu na dobrą sprzedaż swojego produktu na receptę, bez zaangażowania rzeszy managerów i przedstawicieli handlowych. Natomiast lek OTC i związana z nim kampania marketingowa, najzwyczajniej w świecie przyciąga pacjenta i wzbudza w nim świadomość „potrzeby” zakupu konkretnego leku. Bez recepty. Bez problemu.
Wygląda zatem na to, że Hasco – Lek zawczasu wpasował się w nadciągającą kampanię antyalergiczną i już dziś, wczesną wiosną, chce pozyskać jak najwięcej nowych klientów. Nie ma się co dziwić, w końcu konkurencja nie śpi.
Data publikacji 22.03.2012.
Źródło www.biotechnologia.pl
red. Tomasz Sznerch
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS