A A+ A++

Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę

dodano: 23.03.2012 r.

 Jak wynika z analizy Equinox Polska, w 2011 rynek farmaceutyczny notuje silne wzrosty wydatków na reklamę pomimo dużo niższej dynamiki sprzedaży.

 Obecnie dynamika sprzedaży branży farmaceutycznej prognozowana jest na poziomie 4%, a sama sprzedaż ma wynieść 31 mld zł. Pomimo większych wzrostów w kategorii OTC, na poziom dla całego rynku wpłynie negatywnie sytuacja leków refundowanych. Główny powód to ograniczenia wydatków państwa na refundacje.(…)
Aflofarm dominuje na liście największych polskich reklamodawców z wydatkami w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku na poziomie 539 mln. Kolejne firmy to US Pharmacia (177mln), Hasco-Lek (107mln), Glaxo Smith Kline (93mln) oraz Vitadirect (85mln). Dziesięciu największych reklamodawców skupia w przybliżeniu 65% wydatków. Znaczne wzrosty wydatków notują również Hasco-Lek, Vitadirect. Natomiast wyraźne tendencje spadkowe wykazują firmy Bayer, Sandoz Polska, Berlin-Chemie Menarini Group. Warto również zwrócić uwagę na znaczne zmniejszenie wydatków jednego z głównych graczy na rynku – US Pharmacia.

czytaj cały artykuł na eGospodarka.pl
tytuł : Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina
 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRekordowe wyniki NEUCA w 2011 roku
Następny artykułPKO Bank Polski w debacie o ryzykach dla stabilności sektora finansowego