W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, od dnia 31 stycznia br. /poniedziałek/porady z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i mediacji będą, aż do odwołania – udzielane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (w formie Home Office – dyżurów telefonicznych). Ma to na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno wykonawcom, jak i beneficjentom pomocy.
Aby skorzystać z tej formy porady i otrzymać informacje o dostępnych terminach, należy złożyć wniosek w formie elektronicznej, logując się na podstronie Ministerstwa Sprawiedliwości – „Nieodpłatna pomoc prawna, porady obywatelskie i mediacja”, adres e-mail: np.ms.gov.pl , gdzie znajduje się przycisk „Rezerwuj termin”. Następnie zdjęcie lub skan należy wysłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo dostarczyć do urzędu inną, dostępną drogą. Po przekazaniu zamówienia do urzędu należy oczekiwać na wyznaczenie terminu porady.
W sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu – beneficjent może ustnie złożyć wniosek o uzyskanie porady w formie telefonicznej, dzwoniąc pod numer 18 35 48 769 lub 18 35 48 756, z podaniem następujących danych: imię, nazwisko, adres, numer PESEL (w przypadku braku numeru PESEL – numer innego dokumentu tożsamości).
Przypominamy, że porady z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i mediacji przysługują osobie uprawnionej, która nie jest wstanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniającej innych osób w ciągu ostatniego roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS