Toyota GR Yaris doczekała się nowego, jeszcze bardziej dzikiego wcielenia. W czasie salonu samochodowego w Tokio zadebiutował GRMN Yaris i to w dwóch odsłonach. Z kapelusza wyskoczyły też inne nowości. Japończycy puszczają również oko do kierowców klasycznych modeli marki, jak np. Corolla AE86. Ale po kolei…
GRMN Yaris to dzieło motorsportowego działu Toyota Gazoo Racing, a skrót oznacza Gazoo Racing Masters of Nurburgring (od zwycięskiego zespołu). Samochód powstał na bazie znanego ponad 260-konnego pocisku. Inżynierowie ścieli jego masę o około 20 kg, poszerzyli nadwozie o 10 mm, aby poprawić aerodynamikę, i zmniejszyli wysokość o 10 mm, by uzyskać niższy środek ciężkości. Auto ma jeszcze lepszą sztywność nadwozia niż GR Yaris – zastosowano o 546 punktów spawania więcej i zużyto aż 12 m dodatkowego strukturalnego kleju. To powinno przełożyć się na bardziej bezpośrednią reakcję na polecanie kierowcy.
Toyota GRMN Yaris: mocny silnik i lekka konstrukcja
Masę do 1250 kg udało się zredukować przez szerokie zastosowanie włókna węglowego. Powstała z tego maska silnika, dach i tylny spoiler. W środku czekają lżejsze fotele Recaro z poduszkami powietrznymi. Samochód jest dwuosobowy, zamiast tylnej kanapy wspawano poprzeczne wzmocnienie konstrukcji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS