Dzisiaj, 14 stycznia (10:14)
Dodatkowe badania techniczne dla pojazdów o przebiegu powyżej 160 tys. km i wysokie kary dla osób, które zlecają lub wykonują usługę usunięcia z samochodu filtra cząstek stałych. Takich zmian w przepisach o przeglądach domagają się posłowie Koalicji Obywatelskiej. Co na to rządzący?
Ministerstwo Infrastruktury ustosunkowało się do interpelacji grupy posłów Koalicji Obywatelskiej, która domagała się skuteczniejszego “eliminowania z ruchu drogowego pojazdów nadmiernie emitujących substancje szkodliwe”. Na szczęście dla zmotoryzowanych, resort infrastruktury nie zapałał gorącym uczuciem do tych pomysłów.
Przypomnijmy – 6 grudnia interpelację w tej sprawi złożyli posłowie Koalicji Obywatelskiej:
- Tomasz Aniśko,
- Małgorzata Chmiel,
- Cezary Grabarczyk,
- Paweł Olszewski,
- Krystyna Sibińska,
- Franciszek Sterczewski,
- Małgorzata Tracz,
- Urszula Zielińska.
W dokumencie można było przeczytać, że minął już rok od publikacji przez Najwyższą Izbę Kontroli wyników kontroli pn. “Eliminowanie z ruchu drogowego pojazdów nadmiernie emitujących substancje szkodliwe”. Posłowie zwracali też uwagę, że: “Realizacja wniosków Najwyższej Izby Kontroli powinna być traktowana jako zadanie istotne i pilne, szczególnie w świetle opublikowania przez Światową Organizację Zdrowia 22 września 2021 roku aktualizacji rekomendacji dotyczących górnych poziomów stężeń zanieczyszczeń powietrza dla sześciu głównych zanieczyszczających je substancji, tj. pyłów zawieszonych PM2,5, pyłów zawieszonych PM10, dwutlenku azotu, dwutlenku siarki, tlenku węgla oraz ozonu”.
Jeden z pomysłów polegał na “obowiązku poddawania pojazdów dodatkowym przeglądom technicznym, potwierdzającym ich zdatność do ruchu drogowego po przekroczeniu określonego wieku pojazdu i wielkości przebiegu”.
Odpowiedź resortu, pod którą podpisał się Rafał Weber – sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury – pozwala sądzić, że – przynajmniej w najbliższej przyszłości – rządzący nie mają w planach kolejnego, po nowym taryfikatorze i przepisach dotyczących stref czystego transportu, narażania się 21 milionom kierowców.
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylająca dyrektywę 2009/40/WE (Dz. Urz. UE L 127 z 29.04.2014, str … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS