Przypominamy, że do 31 stycznia 2022 r. fundacje i stowarzyszenia mają obowiązek zgłoszenia beneficjenta rzeczywistego. Związane jest to z nowelizacją ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Nowelizacja ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu znacząco rozszerza krąg podmiotów zobowiązanych do ustalenia swojego beneficjenta rzeczywistego, jak również do dokonania zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych – kliknij tutaj, aby przejść do strony.
Nowymi obowiązkami objęte zostały m. in. fundacje oraz stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego.
Rejestr jest jawny, a ustawa określa termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych do Rejestru tj. 7 dni od rejestracji organizacji w Krajowym Rejestrze Sądowym (podmioty wpisane do KRS po 31 października 2021 r.), a także 7 dni od rejestracji każdej zmiany danych, które są zgłaszane do Rejestru (np. zmiany w zarządzie).
Organizacje pozarządowe zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed dniem 31 października 2021 r. są zobowiązane do dokonania zgłoszenia w okresie do końca stycznia 2022 roku. Co istotne, sankcją za niezgłoszenie właściwych danych w terminie albo za podanie informacji niezgodnych ze stanem faktycznym jest administracyjna kara pieniężna.
Zgłoszenia do Rejestru składa się bezpłatnie w formie elektronicznej na stronie crbr.podatki.gov.pl.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS