A A+ A++

Przypominamy, że do 31 stycznia 2022 r. fundacje i stowarzyszenia mają obowiązek zgłoszenia beneficjenta rzeczywistego. Związane jest to z nowelizacją ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Nowelizacja ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu znacząco rozszerza krąg podmiotów zobowiązanych do ustalenia swojego beneficjenta rzeczywistego, jak również do dokonania zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych – kliknij tutaj, aby przejść do strony.

Nowymi obowiązkami objęte zostały m. in. fundacje oraz stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego.

Rejestr jest jawny, a ustawa określa termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych do Rejestru tj. 7 dni od rejestracji organizacji w Krajowym Rejestrze Sądowym (podmioty wpisane do KRS po 31 października 2021 r.), a także 7 dni od rejestracji każdej zmiany danych, które są zgłaszane do Rejestru (np. zmiany w zarządzie).

Organizacje pozarządowe zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed dniem 31 października 2021 r. są zobowiązane do dokonania zgłoszenia w okresie do końca stycznia 2022 roku. Co istotne, sankcją za niezgłoszenie właściwych danych w terminie albo za podanie informacji niezgodnych ze stanem faktycznym jest administracyjna kara pieniężna.

Zgłoszenia do Rejestru składa się bezpłatnie w formie elektronicznej na stronie crbr.podatki.gov.pl.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRanking Liceów i Techników Perspektywy 2022
Następny artykuł43-letni mężczyzna usłyszał zarzut kradzieży gołębi wartych 2 tys. złotych  [ Prawo i porządek ]