Styczniowym Rallye Monte Carlo rozpocznie się sezon 2022 oraz zupełnie nowa era w rajdach samochodowych na szczeblu mistrzostw świata. Samochody WRC zastąpione zostaną autami Rally1, wyposażonymi w napęd hybrydowy.
Hybryda będzie połączeniem znanego już silnika spalinowego o pojemności 1,6 l [GRE – global race engine] oraz zestawu od Compact Dynamics – dodatkowa moc z baterii może sięgnąć 100 kW.
Choć oficjalną przedsezonową prezentację zapowiedziano na najbliższą sobotę, Hyundai wcześniej pochwalił się swoimi barwami i pokazał w nich i20 N Rally1. Projekt nie jest rewolucją, a jedynie kosmetyczną zmianą względem poprzednich sezonów. i20 Rally1 ubrany będzie w odcienie niebieskiego i pomarańczowego.
Mimo że koreańska marka nie ukrywała pewnych opóźnień w pracach nad i20 Rally1, a przygotowania dodatkowo utrudnił potężny wypadek podczas testów, w Alzenau panuje przekonanie co do konkurencyjności hybrydowej rajdówki.
– Jesteśmy pewni, iż mamy pakiet umożliwiający walkę o trzeci tytuł wśród producentów, a samochód wesprze załogi w boju o laury dla kierowców i pilotów – przekazał Scott Noh, po odejściu Andrei Adamo pełniący funkcję szefa Hyundai Motorsport.
Hyundai wystawi na początku sezonu trzy samochody. Pełny program zaliczą Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe oraz Ott Tanak i Martin Jarveoja. W trzecim samochodzie zmieniać się będą Oliver Solberg i Elliott Edmondson oraz Dani Sordo i Candido Carrera.
Rajd Monte Carlo odbędzie się w dniach 20-23 stycznia.
Galeria – Hyundai i20 N Rally1:
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS