Użytkownicy oprogramowania pocztowego Exchange (wersja on-premise) muszą się zmierzyć z początkiem 2022 roku z problemem, który powoduje, że wiadomości e-mail nie są rozsyłane do skrzynek odbiorczych, a zamiast tego trafiają do kolejki, gdzie oczekują na dalszą obsługę.
Problem dotyczy oprogramowania Exchange Server wersje 2016 i 2019 i powodem kłopotów jest wadliwa praca narzędzia skanującego ruch pocztowy, który zapewnia mu bezpieczeństwo (identyfikuje różnego rodaku malware). Nie chodzi tu o złą pracę samego silnika skanującego ruch, ale o moduł sprawdzający datę, który zaczął szwankować w momencie zmiany roku z 2021 na 2022.
Oprogramowanie Exchange nie rozsyła wiadomości e-mail, a zamiast tego wstawia je do kolejki. Microsoft opracował szybko tymczasową poprawkę likwidującą ten błąd, informując jednocześnie, że pracuje już nad generalnym rozwiązaniem tego problemu, tak aby nie wystąpił w przyszłości w momencie pojawienia się innych dat.
Zobacz również:
Tymczasowa poprawka ma postać skryptu PowerShell noszącego nazwę Reset-ScanEngineVersion.ps1, który jest dostępny w jednym postów znajdujących się na firmowym blogu (kliknij tutaj). Skrypt zatrzymuje usługi Microsoft Filtering Management i Microsoft Exchange Transport, po czym usuwa błędnie pracujące pliki silnika pliki AV, a następnie pobiera nowe, zmodyfikowane pliki i ponownie uruchamia wymienione na początku usługi.
Aby zastosować poprawkę na każdym lokalnym serwerze Microsoft Exchange 2016 i 2019 w swoim centrum danych, administratorzy proszeni są o jak najszybsze pobranie i uruchamianie tego skryptu. Microsoft ostrzega, że operacja ta może trochę trwać, zależnie od wielkości firmy i co za tym idzie ilości kont pocztowych, które nie będą wtedy obsługiwane.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS