Sejm podjął decyzję tuż przed świętami. 20 grudnia przyjął nowelizację ustawy o elektromobilności, która daje miastom powyżej stu tysięcy mieszkańców możliwość wprowadzania Stref Czystego Transportu – obszarów z zakazem wjazdu dla niektórych pojazdów. – Dołączamy do pozostałych państw UE, w których od lat obowiązują podobne przepisy – komentuje Bartosz Piłat, ekspert Polskiego Alarmu Smogowego ds. transportu.
Aktywiści starali się o to od dawna. Spaliny z rur wydechowych w dużych miastach, jak Warszawa, w skali roku są nawet bardziej odpowiedzialne za zanieczyszczenia niż dym z kominów (nawet 60-80 proc. zanieczyszczeń pochodzi z transportu drogowego). Zresztą ten drugi powoli jest eliminowany z miast. W sprawie kopcących aut nie dzieje się praktycznie nic, nie licząc powiększania strefy płatnego parkowania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS