A A+ A++

Mimo zabezpieczeń na przejazdach kolejowych dochodzi do wypadków. Niestety najczęściej ze skutkiem śmiertelnym. Teraz Główny Inspektorat Transportu Drogowego chce ustawić nadzór za pośrednictwem fotoradarów – rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle. Pierwsze pięć systemów ma pojawi się w tych lokalizacjach:

– Warszawa (woj. mazowieckie) – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie, przejazd kategorii B,

– Wrocław (woj. dolnośląskie) – ul. Szczecińska, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B,

– Makowiska (woj. kujawsko-pomorskie) – droga wojewódzka nr 397 (Otorowo-Makowiska), przejazd kolejowo-drogowy kategorii C,

– Parkowo (woj. wielkopolskie) – droga powiatowa Jaracz-Józefinowo, przejazd kolejowo-drogowy kategorii C,

– Radomsko (woj. łódzkie) – ul. Piłsudskiego, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B.

Czytaj więcej

Na drogach przybędzie stacjonarnych fotoradarów

Kolejowo-drogowe przejazdy kategorii B (z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami) i C (wyłącznie sygnalizacja świetlna) to miejsca w których kierowcy notorycznie wjeżdżają na tory przy opadających szlabanach lub na czerwonym świetle. Z danych PKP wynika, że w 2021 roku doszło na przejazdach kolejowo-drogowych do 159 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów. W efekcie zginęło 25 osób, a 12 kolejnych odniosło poważne obrażenia. Ze statystyk jasno wynika, że w 99 proc. przypadków to kierowcy pojazdów odpowiadają za zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych. Najczęstsze błędy to m.in. ignorowanie znaku “Stop”, przejeżdżanie pod zamykającymi się rogatkami, omijanie półrogatek, blokowanie przejazdu przez wjeżdżanie na tory bez możliwości zjazdu, niewłaściwe zachowanie, gdy auto zostanie unieruchomione na torach. A wystarczy uświadomić sobie, że skład kolejowy do zatrzymania potrzebuje 1,5 kilometra.

Czytaj więcej

Szkolenia i egzaminy nowych kierowców zostaną ulepszone

Kontrola na przejazdach za pośrednictwem kamer ma polegać na tym, że po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji, w trakcie czerwonego światła, wykryją i zarejestrują one automatycznie wykroczenie. GITD chce, by kamery rejestrowały takie dane jak: kategoria oraz marka pojazdu, rozpoznawały numer tablic rejestracyjnych oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przypisały dane dotyczące miejsca, czasu jego wystąpienia i czasu trwania fazy czerwonego światła. Funkcjonalności oferowanych urządzeń zweryfikują testy. Dopiero po ich przeprowadzeniu zostanie wybrany wykonawca. Mandat za wjeżdżanie na przejazd ko … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBędzie dalsza przebudowa drogi powiatowej
Następny artykułUwaga na śliskie drogi. Meteorolodzy wydali ostrzeżenie