A A+ A++
Miasto przedstawia wyniki konsultacji z mieszkańcami w sprawie przedłużenia ul. Bocheńskiego na południe. Większość wybrała wariant najtańszy, ale w dużym stopniu ingerujący w tereny leśne.

Po listopadowych konsultacjach dotyczących przedłużenia ul. Bocheńskiego przyszedł czas na podsumowania. Miasto przedstawiło właśnie wyniki. Celem takiej rozbudowy infrastruktury jest stworzenie zachodniej obwodnicy Katowic oraz lepsze skomunikowanie Ligoty i Panewnik z autostradą A4. W ankiecie, która była dostępna na urzędowej stronie internetowej, były do wyboru trzy warianty przebiegu ulicy w kierunku południowym. Łącznie zagłosowały 2022 osoby. Najwięcej było głosów z trzech dzielnic: Ligoty-Panewnik (1064 ankiety), Załęskiej Hałdy-Brynowa cz. zachodniej (205 ankiet) oraz Osiedla Witosa (117 ankiet). To ich mieszkańcy będą korzystali najczęściej z nowej drogi, kiedy ta już powstanie. Na razie jest tylko w sferze planów miasta. Została ujęta w „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Katowice”. 

W każdej z trzech wymienionych dzielnic wygrał wariant II. W sumie zagłosowała na niego ponad połowa osób (1030 głosów) biorących udział w konsultacjach. Według tego wariantu, droga przebiegałaby od planowanego ronda na skrzyżowaniu ulic Bocheńskiego i Załęska Hałda do przekroczenia linii kolejowych nr 171 i nr 141, a następnie od wiaduktu kolejowego trasa zostałaby wytyczona do skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego. To wariant najtańszy ze wszystkich. Jednak wymagający poświęcenia w dużej mierze terenów zielonych. Powierzchnia terenu, na której trzeba będzie przeprowadzić wycinkę drzew, to ok. 3,61 ha. W porównaniu do wariantu I (pow. wycinki – ok. 1,69 ha) to ponad dwukrotnie więcej. Jednak wśród zalet tego rozwiązania miasto wymienia m.in. niewielki zakres wyburzeń i odsunięcie od ogródków działkowych. Przekonujący, zwłaszcza dla urzędników, jest też najmniejszy budżet szacunkowy inwestycji spośród pozostałych propozycji, wynoszący ok. 88 mln zł.
Niewiele mniej głosów miał wariant I, który jest przesunięty na wschód i dzięki temu oszczędza spory kawałek lasu. Jednak z racji tego, że taka droga najmniej ingerowałaby w zieleń i wymagała budowy większego wiaduktu nad torami, jest to też pomysł droższy aż o 46 mln zł. Taka inwestycja miałaby kosztować ok. 134 mln zł.
Na obydwa warianty zagłosowało w sumie 1817 osób.

Oprócz głosów w ankiecie, do urzędu wpłynęło 55 maili z uwagami. – Analiza danych zebranych w trakcie procesu konsultacyjnego pozwoli podjąć dalsze decyzje dotyczące prac projektowych. Niemniej jednak tak znaczące poparcie mieszkańców dla wariantu II wskazuje kierunek przyszłych działań. Należy jednak pamiętać, że faktyczny przebieg drogi może się różnić od przedstawionego na wizualizacji – mówi Justyna Buchalik, naczelnik wydziału komunikacji społecznej UM Katowice.

Dlatego na kolejnym etapie przygotowania do inwestycji odbędą się ponowne konsultacje z mieszkańcami, którzy będą mogli się wypowiedzieć, m.in. na temat rozwiązań szczegółowych, dotyczących przejść dla pieszych, dróg rowerowych i pozostałych elementów, a także w kwestii komunikacji miejskiej w tym rejonie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAwans żony rzecznika prasowego prezydenta Neumanna. Została sekretarzem miasta
Następny artykuł47-latka zmarła na COVID-19. “Padła ofiarą antyszczepionkowej dezinformacji”