InPost wraz z Modivo, modową
platformą e-commerce z grupy CCC, wprowadza test ekologicznych opakowań
wielokrotnego użytku dla e-sklepów. Ma to umożliwić nawet dziesięciokrotne
wykorzystanie jednego kartonu.
Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną
– zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwi jego zwrot do magazynu
InPost, po czym wróci do e-sklepu – zapowiada InPost.
Tylko w ubiegłym roku w Polsce
wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. „Wprowadzamy
pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są
dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako
lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi
umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami
zwrotnymi” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Badania rynkowe wskazują, że
konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się
w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest
również ważny dla naszych pracowników. Dlatego (…) podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego
udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki
pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu InPost, by po dokładnym
czyszczeniu wróciło do obiegu – mówi Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl S.A. z
grupy CCC.
Każde proekologiczne działanie ma
znaczenie, szczególnie teraz, gdy borykamy się z zanieczyszczonym powietrzem i
zmianami klimatycznymi. Według analiz przesyłka do Paczkomatu pozwala
ograniczyć emisję CO2 o 75% w porównaniu z dostawą kurierem do domu, co
pozwoliło ograniczyć w 2020 r. emisję CO2 o 180 000 ton. InPost planuje
dalszy rozwój i optymalizację sieci Paczkomatów, co ma przyczynić się to do
ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, a to z kolei ma poprawić jakość
powietrza i ochronę klimatu. Część kurierów korzysta też z samochodów elektrycznych.
JM
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS