Czym jest reklama porównawcza?
Zgodnie z art. 16 ust. 3 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklama porównawcza stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Przy czym pod pojęciem reklamy porównawczej rozumie się reklamę, która umożliwia bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów, lub usług oferowanych przez konkurenta.
Warto zauważyć, że reklama nie musi wprost wymieniać nazwy konkurencyjnego produktu czy firmy producenta, żeby, w świetle prawa, stanowić reklamę porównawczą. Wystarczy, że tożsamość konkurencyjnego produktu (czy producenta), do którego porównujemy reklamowany towar, będzie łatwo identyfikowalna dla odbiorców reklamy. Reklamą porównawczą będzie zatem reklama, w której będzie wykorzystany znak graficzny konkurencyjnego produktu lub charakterystyczna kolorystyka jego opakowania, w której będzie zastosowane hasło, jednoznacznie kojarzące się z nazwą danego produktu.
Na pytanie, kiedy reklama porównawcza jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, odpowiedź dają przepisy Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z art. 16 ust. 3 tej ustawy, reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS