Jak podaje brytyjski portal
branży turystycznej Travel Weekly z usług tego pierwszego
przewoźnika skorzystało w listopadzie 2,172 miliona klientów,
czyli o 376 procent więcej niż rok wcześniej.
Linia podaje, że w dalszym ciągu
udaje jej się rozbudowywać siatkę połączeń i poprawiać jakość
oferty. Z informacji giełdowej wynika, w ciągu ostatnich 12
miesięcy, licząc do końca listopada, Wizzair przewiózł 19,75
miliona pasażerów. Wizz Air podtrzymuje wcześniejszą deklarację,
że zamierza powiększyć swoją flotę do 500 samolotów i zamówi 102 nowe niskoemisyjne airbusy.
Czytaj więcej
Jeśli linia zrealizuje ten plan,
w jej barwach będzie latać 196 airbusów A321, a łącznie
przewoźnik będzie miał 429 maszyn.
Z kolei Ryanair przewiózł w
listopadzie 10,2 miliona klientów – rok wcześniej było ich 2
miliony. Linia wykonała w tym czasie ponad 62,3 tysiąca lotów przy
obłożeniu rzędu 86 procent (przed rokiem 62 procent).
Jednak
zima a raczej czwarta fala covidu wystraszyła nieco prezesa Ryanaira
Michaela O’Learyego. – Przed europejskimi przewoźnikami kolejny
trudny czas — ostrzegał on w wywiadzie radiowym wyemitowanym przez
agencję kontroli ruchu lotniczego Eurocontrol.
— Jeszcze
do połowy listopada wszystko szło wspaniale. Teraz wszystko wygląda
znacznie gorzej. W Austrii mamy lockdown, podobnie będzie w
Holandii, Niemcy robią się coraz bardziej nerwowi. We Włoszech też
jest niewesoło. Okres między końcem listopada a Bożym Narodzeniem
znów zaczyna wyglądać nieciekawie. Europejczycy wyraźnie
zaczynają się denerwować i to w czasie, kiedy powinni dopinać
plany wyjazdowe w związku ze świętami — mówił O’Leary.
Co
więcej, zdaniem szefa Ryanaira, czwarta fala zachorowań może
znacznie pogorszyć nastroje konsumentów także w okresie Nowego
Roku, kiedy na rynku pojawiają się już atrakcyjne oferty na
podróże latem. Michael O’Leary zaapelował jednocześnie do
rządów krajów europejskich, aby nie wprowadzały nowych ograniczeń
w podróżach pomiędzy krajami bloku. — Nie mam wątpliwości, że
Austriacy zareagowali zbyt nerwowo. Jeśli niezbędne są restrykcje,
to czemu nie dotyczą one wyłącznie niezaszczepionych? — złościł
się szef Ryanaira.
Czytaj więcej
Wtórował
mu dyrektor generalny Eurocontrol Eamonn Brennan. — Obawiam się,
że w obliczu kolejnych restrykcji i pogarszających się nastrojów
będziemy musieli trochę obniżyć nasze oczekiwania. Przy tym
przecież restrykcje wcale nie powstrzymują rozprzestrze … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS