W trzecim kwartale 2021 r. globalne dostawy urządzeń typu wearables wzrosły o 9,9%, osiągając poziom 138,4 mln sztuk, zgodnie z nowymi danymi International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker. Urządzenia noszone na nadgarstku, najczęściej kojarzone z monitorowaniem zdrowia i kondycji fizycznej, zdobyły 34,7% rynku. Apple i Huawei zdetronizowały tanie urządzenia Xiaomi. Najpopularniejsi producenci to Apple, Samsung, Xiaomi i Huwaei. Na 5 miejscu znalazła się indyjska firma Imagine Marketing (właściciel marki BoAt), w której ofercie zegarki – po kilku miesiącach od wprowadzenia – zajmują już 10%.
Pandemia przyczyniła się do wzrostu zainteresowania urządzeniami śledzącymi stan zdrowia i kondycję fizyczną. Jednak kategoria urządzeń do noszenia na nadgarstku (zegarki i opaski) nie była przygotowana na ograniczenia podaży i zmiany popytu wskutek pandemii. Dotąd dominowały tanie opaski Xiaomi, jednak w obecnym kwartale firma ta została zdetronizowana przez Apple i Huawei, które znalazły się ex aequo na pierwszym miejscu w segmencie urządzeń noszonych na nadgarstku.
„Popyt powoli odchodzi od opasek na rzecz zegarków, ponieważ konsumenci coraz częściej chcą mieć urządzenia o większych możliwościach i w miarę zmniejszania się różnic w cenach” – wyjaśnia Jitesh Ubrani, kierownik badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers. „Liczba zegarków sprzedawanych w cenie poniżej 100 USD jest obecnie równa liczbie opasek na rękę, które dominowały w tym przedziale cenowym w przeszłości. Wzrost wśród indyjskich i chińskich marek przewodzi w przestrzeni zegarków low-end, podczas gdy Apple, Huawei i Samsung utrzymują się w high-end.”
„Podczas gdy cały rynek urządzeń noszonych na nadgarstku spadł rok do roku, rynek zegarków w rzeczywistości wzrósł o 4,3%” – powiedział Ramon T. Llamas, dyrektor ds. badań w zespole Wearables firmy IDC. „I nawet jeśli smartwatche (urządzenia zdolne do uruchamiania aplikacji innych firm) były bardzo popularne, to inne zegarki – w tym zegarki dziecięce, zegarki do ćwiczeń, zegarki hybrydowe i inne – napędzały rynek. To nie znaczy, że smartwatche tracą parę; wręcz przeciwnie, późna premiera Apple Watch Series 7 i WearOS na nowo wprowadzający się wśród wielu producentów sprzętu wkrótce spowoduje ponowne zainteresowanie.”
Wearables electronics – pierwsza 5 marek na świecie
W 3 kw. br r. liderem pozostaje Apple, pomimo spadku dostaw zegarków Apple Watch o 35,3% w ciągu kwartału. Słuchawki AirPods i Beats pomogły firmie umocnić pozycję lidera na rynku urządzeń noszonych na szyi (ponad 53% udziałów w rynku).
Niedawna premiera Samsunga Galaxy Watch 4 Series została dobrze przyjęta. Samsung nie tylko skupił się na rozwoju swojej działalności wearables poprzez łączenie swoich słuchawek, zegarków i opasek ze smartfonami, ale firma stara się również podbić branżę mody poprzez limitowane edycje zegarków na zamówienie.
Tymczasem dostawy Xiaomi spadły o 23,8% w ciągu kwartału, ponieważ zależność firmy od opasek i preferencji konsumentów dla zegarków działała przeciwko niej. Firma zaczęła odchodzić od opasek na rzecz zegarków, a także kontynuuje ekspansję poza Chiny, choć te wysiłki są również silnie uzależnione od sukcesu smartfonów na rynkach międzynarodowych.
Huawei udało się osiągnąć wzrost dzięki sprzedaży kompatybilnych z wieloma markami urządzeń audio, podczas gdy sprzedaż opasek i zegarków spadła o 5% w ciągu kwartału.
Imagine Marketing, indyjska firma stojąca za marką BoAt, po raz kolejny znalazła się w pierwszej piątce światowych rankingów. Nieustanny marketing i tanie produkty przyczyniły się do wzrostu sprzedaży. W ostatnich kwartałach firma wprowadziła na rynek również zegarki, które stanowią obecnie 10% jej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS