Podczas GP Sao Paulo Verstappen w kontrowersyjnym sposób bronił się przed Lewisem Hamiltonem w czwartym zakręcie toru unikając kary ze strony FIA. Ba, sędziowie nawet nie pokusili się o próbę bardziej wnikliwej analizy incydentu, który po wyścigu wywołał wiele emocji. Gdy okazało się, że FIA nie miała do swojej dyspozycji nagrania prezentującego widok z przedniej kamery w bolidzie Verstappena, Mercedes postanowił bezskutecznie ponownie otworzyć sprawę.
Kierowcy mimo spotkania z Michaelem Masim podczas kolejnego wyścigu w Katarze nie otrzymali jednoznacznej informacji odnośnie tego na ile mogą sobie pozwolić w obronie pozycji, a brak twardego stanowiska sędziów w Brazylii zaczyna teraz zbierać swoje żniwo.
Max Verstappen jest bowiem zdziwiony dlaczego w Dżuddzie otrzymał karę za bardzo podobny manewr jaki wykonał na Interlagos.
“W Brazylii było w porządku, a tutaj nagle dostaję karę” mówił as Red Bulla. “Oczywiście on się napędził, tak jak w Brazylii i też późno hamował. Myślę także, że w pewnym momencie mnie rzuciło.”
“Rzuciło mnie i wyjechałem szeroko, ale on też nie pokonał zakrętu, więc w zasadzie to obaj przestrzeliliśmy zakręt. Nie uważam więc, że sprawiedliwe jest iż tylko ja otrzymałem karę, ale jest jak jest.”
“To jest ciekawe, że gdy obaj wyjeżdżamy poza białe linie, to ja dostaję karę. W Brazylii było dobrze, a tu nagle dostaję za to karę.”
Holender w Arabii Saudyjskiej dostał również 10-sekundową karę za incydent z zakrętu numer 27, kiedy w kontrowersyjny sposób próbował przepuścić rywala i doszło między nimi do kontaktu. Verstappen stwierdził, że nie chce dłużej wdawać się w dyskusję na ten temat, ale szkoda, że rozmowy o białych liniach i karach przyćmiły wydarzenie jakim był sam wyścig.
“Widać było, że obaj nie zmieściliśmy się w zakręcie, ale jest okay. Nie zaprzątam sobie tym głowy zbyt mocno. Musimy iść dalej” dodawał. “Mamy tyle samo punktów i myślę, że jest to ekscytujące dla całych mistrzostw i Formuły 1 w ogólności.”
“Już wcześniej na moim okrążeniu zjazdowym mówiłem, że ostatnio więcej skupiamy się na rozmowach o białych liniach i karach niż na właściwym ściganiu w Formule 1 i trochę tego szkoda.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS