Na serię warsztatów zaprosi młodzież grupa realizująca projekt społeczny Scholaris.
Jako ludzie jesteśmy obdarzeni niezwykłym, fenomenalnym organem, jakim jest mózg. Można pokusić się o spostrzeżenie, że jest to najbardziej skomplikowany twór we wszechświecie. Dzięki niemu budujemy mosty, wieżowce. Tworzymy sztukę, kulturę. Potrafimy rozwiązywać skomplikowane problemy logiczne i zapamiętywać setki informacji. No właśnie… zapamiętywać.
Gdybyśmy spytali jakiegokolwiek ucznia, czy lubi się uczyć, bądź czy nauka sprawia mu przyjemność, pewnie odpowiedziałby przecząco. Dlaczego? Przecież nasz mózg jest stworzony aby się uczyć. Jest to wręcz maszyna do zapamiętywania i przyswajania informacji. Dlaczego więc to sprawia nam tyle trudności?
Na to pytanie zamierzają odpowiedzieć uczniowie II LO w Dębicy w ramach ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii. Być może chodzi o to, że przez cały okres edukacji szkolnej, nikt nie podpowiedział dzieciom i młodzieży, jak sprawniej przyswajać informacje.
System wymaga od nich opanowania ich niezliczonej liczby, lecz nie daje narzędzi, by robili to efektywnie. Rówieśnikom chcą przekazać wiedzę, jak uczyć się efektywniej, szybciej i lepiej. Opowiedzą o metodach, które kosztem najmniejszej ilości czasu, pozwolą zapamiętać jak najwięcej materiału.
– Zamierzamy raz na zawsze skończyć ze stereotypem, że nauka musi być trudna i męcząca – podkreślają.
Do odbiorców będą też chcieli dotrzeć przez media społecznościowe. Są obecni na facebooku, twitterze, instagramie i tik-toku. Za realizację projektu odpowiadają: Wiktoria Bednarczyk, Mateusz Nowak, Eliza Żurek, Oliwia Wicher, Natalia Lipa, Kinga Wójcik, Faustyna Olsza i Kamila Horosz.
Twórcy Scholaris chcą, by dzięki nim nauka stała się przyjemnością, a nie tylko monotonnym obowiązkiem.
Czytaj także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS