Steam jest dość popularną platformą z grami, która zdołała ustanowić nowy rekord w liczbie jednocześnie aktywnych graczy. To drugi rekord należący do Valve w bieżącym roku.
Według danych SteamDB na platformie Valve 27 listopada było zalogowanych jednocześnie 27 mln użytkowników, co bije kwietniowy rekord wynoszący 26,9 milionów kont online. Jest kilka czynników odpowiadających za ów wyczyn m.in. wyprzedaż z okazji Czarnego Piątku lub po prostu weekend, czyli czas wolny oraz możliwość poświęcenia go na granie w gry i nadrobienia zaległości. Warto wspomnieć, że Steam przed 2020 rokiem nie przekroczył 20 mln jednocześnie aktywnych użytkowników, a po raz pierwszy udało się tego dokonać w marcu/kwietniu. Odpowiadał za to wybuch pandemii COVID-19, która zmusiła ludzi do domowej izolacji. W tamtym okresie branża gier ogólnie notowała imponujące statystyki i wszelkie dedykowane temu segmentowi usługi.
27 listopada na Steam było zalogowanych jednocześnie 27 mln użytkowników, co bije wcześniejszy rekord platformy z kwietnia 2021 roku.
Steam once again beats its online concurrent users record with over 27 million users currently online.
Previous record was set in April at 26.9 million.https://t.co/D6WDHbz0B4 pic.twitter.com/z9d5cDd1JL
— SteamDB (@SteamDB) November 27, 2021
Rekordy ustanowione w 2021 roku potwierdzają, że Steam mimo wad pozostaje ważną platformą dla niejednego gracza mimo konkurencji ze strony Epic Games Store rozdającego co tydzień bezpłatne gry. Jeżeli chodzi o wyprzedaż w sklepie Valve, to piszemy o niej w oddzielnej wiadomości, a na wyróżnienie zasługują obniżki, chociażby Cyberpunk 2077, Valheim, Monster Hunter World, Humankind czy Hades. Właśnie ten pierwszy dzięki promocji odnotował wzrost sprzedaży, stając się bestsellerem na Steam, jak również zyskał więcej pozytywnych ocen. Najpewniej odpowiadają za to nowi gracze, którzy nie pamiętają wersji premierowej zawierającej masę błędów czy niedoróbek. CD Projekt RED od 10 grudnia 2020 roku zdołał usprawnić działanie swojego najnowszego tytułu.
Warto wspomnieć, że Valve pracuje nad przyspieszeniem pobierania gier na swoich urządzeniach. W maju ubiegłego roku przedsiębiorstwo zgłosiło patent “Efficient File-Delivery Techniques”, według którego priorytetem są minimalne transfery danych, co pozwoli zoptymalizować czas pobierania oraz przepustowość Internetu. Zastosowany w tym rozwiązaniu zdalny system sam rozpozna jaką wersję aktualizacji zainstalować lub które pliki ściągnąć w pierwszej kolejności. Całość będzie niezależna od twórców treści, zaś Steam zadba o to, żeby nie obciążać łącza odbiorców.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS