A A+ A++

Według przeprowadzonego przez Allegro badania „Polskich domów i ogrodów portret własny”, prawie 84% Polaków przeprowadziło w czasie ostatniego 1,5 roku metamorfozę swojego domu lub mieszkania.

Autor: housemarket.pl 20 listopada 2021 13:06

  • Allegro podsumowuje rok 2021 w kategorii “dom i ogród”, publikując raport „Polskich domów i ogrodów portret własny”.
  • Kategoria „dom i ogród” odnotowała ponad miliard wizyt w 10 miesięcy 2021 roku. 
  • Statystycznie każdy Polak kupił 7 rzeczy z tego segmentu na Allegro.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez SW Research dla Allegro, prawie 84% Polaków zdecydowało się na metamorfozę wnętrz w ostatnich 18 miesiącach. Prawie 22% przyznało, że przeprowadzone zmiany były znaczące. Czym zatem kierujemy się podczas urządzania mieszkania czy domu? Najwięcej, bo ok. 58% wskazań dotyczyło użyteczności i praktyczności, 48% – ceny wyposażenia. Z kolei ok. 47% – trwałości i jakości.

Podobne odpowiedzi padały w przypadku ogrodów lub balkonów – aż 80% badanych skusiło się w ostatnich miesiącach na zmiany. W tym wypadku jednak, jako kluczowy czynnik, szczególnie ważny podczas urządzania ogrodu lub balkonu, została wskazana łatwość utrzymania (62,9%), walory estetyczne (50,4%) oraz odporność roślin na szkodniki i warunki pogodowe (42% badanych). Na kolejnych miejscach znalazły się cena (35%) oraz funkcjonalność pod kątem posiadania zwierzęcia domowego (16,7%).

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Duże zainteresowanie zakupami online w kategorii „home & garden” widać również po wynikach Allegro. W tym segmencie od początku 2021 roku do końca października sprzedanych zostało ponad 300 milionów produktów. Oznacza to, że średnio każdego dnia, co minutę, do koszyka dodawane było prawie 695 przedmiotów! A kiedy Allegrowicze najczęściej dokonują zakupów? W poniedziałki po 21.

Na Allegro największą popularnością cieszyły się takie segmenty, jak dekoracje i ozdoby, zastawy stołowe, akcesoria kuchenne. Co ciekawe, bardzo wzrosło zainteresowanie roślinami. Mogłoby się wydawać, że dział ten jest bardzo trudny do zagospodarowania w handlu online, a jednak – zainteresowanie jest olbrzymie. W zaledwie 9 miesięcy tego roku sprzedanych zostało ponad 13 milionów produktów z kategorii roślin, a bezsprzecznym hitem były monstery.

Polacy przeprowadzają metamorfozy

We wnętrzach królowały trzy style: japandi, boho i artdeco. A ogrodach? Ekologia. Kupujący na platformie najczęściej poszukiwali rozwiązań przyjaznych dla zwierząt, kwietnych łąk czy też domków dla owadów i ptaków. Coraz częściej w aranżacjach ogrodowych pojawią się też rabaty inspirowane naturą, czyli z wykorzystaniem dzikich gatunków z terenu, na którym budowany jest ogród, lub roślin odpornych na suszę.

Dodatkowo w ogrodach często wykorzystywane są – podobnie jak kilkadziesiąt lat temu – materiały, takie jak kamienie naturalne, cegły, żwir, stare drewno (lub jego wysokiej jakości imitacje), a także pnie i korzenie drewniane. W naturalnym ogrodzie nie powinno również zabraknąć źródła wody – kamiennych kaskad, stawów, miniaturowych wodospadów.

– Rok 2021 jest okresem bardzo dynamicznego wzrostu naszej kategorii. Do września odnotowaliśmy blisko 56% więcej ofert niż w roku ubiegłym. Wprowadziliśmy na platformę takie znane i lubiane marki, jak Jula, Duka, Komfort, Legrand, Schneider. Jest to oczywiście związane z ogólnym rozwojem sprzedaży online, we wszystkich obszarach, ale również dość silnym trendem wśród Polaków, którzy w ostatnich miesiącach chętnie przeprowadzali metamorfozy swoich mieszkań, domów, ogrodów, a nawet balkonów. Mimo że nie spędzaliśmy może już tak dużo czasu w domach, jak w zeszłym roku, to nadal chętnie wprowadzamy zmiany w swoich wnętrzach i otoczeniu. Aby zakupy naszych klientów były jeszcze szybsze i wygodniejsze wprowadziliśmy w ostatnim czasie wiele innowacji. Dla przykładu – na stronach “Urządź wnętrza” zamieszczamy propozycje aranżacji – od kuchni po domowe biuro – wraz z bazą produktów umożliwiających ich realizację. Dodaliśmy również do naszej wyszukiwarki opcję wyszukiwania obrazem. Dzięki temu, jeśli zobaczymy gdzieś lampę, o której marzyliśmy, lub mamy na telefonie folder z zapisanymi inspiracjami, możemy dodać takie zdjęcie podczas wyszukiwania na Allegro, a platforma zasugeruje takie same lub podobne produkty  – skomentowała Anna Krauze, dyrektor segmentu dom i ogród na Allegro.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDlaczego władza PiS nie chce mediów na granicy?
Następny artykułDłuższa ważność certyfikatu covidowego po przyjęciu trzeciej dawki szczepionki