A A+ A++

Sportowa marka Nike ponownie nawiązała współpracę z Robloxem, aby stworzyć metawersum Nikeland, czyli platformę dla graczy, łączącą świat wirtualny ze światem rzeczywistym.

Do marek, które wkraczają do coraz prężniej rozwijającego się metaverse, dołączył także firma Nike. Marka stworzyła na platformie Roblox swój wirtualny świat o nazwie Nikeland, w którym pojawią się budynki, areny czy boiska przeznaczone do organizowania różnych rozgrywek. Gracze mogą tworzyć własne turnieje lub rywalizować między sobą w grach takich jak „podłoga to lawa”, „dwa ognie” czy „berek” w wersji na trampolinach.

Jak ma wyglądać połączenie sportowych rozgrywek w rzeczywistości wirtualnej ze światem realnym? Użytkownicy mogą zintegrować rzeczywiste ruchy z grą dzięki technologii we własnym urządzeniom mobilnym. Przykładowo gracz przy użyciu smartfona – wykonując ruch w realnym życiu – wykona skok w wirtualnej grze.

– Wpraw swoje ciało w ruch. Potrząśnij urządzeniem mobilnym, aby aktywować superumiejętności, takie jak długie skoki i superszybki bieg. Ruch w prawdziwym życiu napędza to, co możesz robić w Nikeland – zachęca marka na swojej nowej platformie.

Zaczynając od udostępniania użytkownikom minigier, firma już ma nadzieję na wprowadzenie do Nikelandu globalnych wydarzeń sportowych. W planach marki na rozwijanie metaverse pojawiły się mistrzostwa świata w piłce nożnej czy rozgrywki koszykówki.

Jako marka sportowej odzieży i obuwia, Nike udostępnia w Nikelandzie specjalny showroom, w którym użytkownicy mogą wybierać spośród najnowszych produktów marki. Aby przymierzanie ubrań było jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości, gra umożliwia tworzenie spersonalizowanych awatarów lub projektowanie własnych elementów garderoby. Za osiągnięcia w turniejach w Nikeland czy organizowanie własnych gier, uczestnicy otrzymują Niebieskie Wstążki i Złote Medale, dzięki którym można zdobyć kolejne produkty do personalizowania awatarów.

Obecnie Nikeland cieszy się bardzo dużą popularnością – platforma już zdobyła ponad 200 mln aktywnych użytkowników w miesiąc. Nike ma nadzieję, że wejście do świata metaverse przyczyni się do poszerzenia świadomości marki. Co więcej, Analityk Sam Poser w rozmowie z CNBC podkreślił, że nowa platforma może stanowić cenne źródło informacji dla Nike, która, analizując popularność produktów wprowadzonych najpierw w Nikelandzie, będzie mogła przełożyć te wyniki na sprzedaż w rzeczywistości.

– Jeśli marka zobaczy, co grupa dzieciaków nosi w Nikelandzie, wyjdzie z tymi produktami w fizycznym świecie –  stwierdził Sam Poser, analityk z Williams Trading.

fot. roblox.com/nikeland

PS
Niedawno Hyundai nawiązało współpracę z Robloxem i stworzyło „Hyundai Mobility Adventure”, czyli wirtualną przestrzeń, która może zawierać elementy świata rzeczywistego i zrzeszać jednocześnie inne osoby.

PS 2
Do świata metaverse dołączyła także Nintic, stojąca za kultową grą Pokemon Go. W swojej kampanii firma podkreśla jednak, że technologia nie może zastąpić ludziom rzeczywistego świata.

PS 3
Na temat zderzenia technologii i świata realnego głos zabrała też organizacja Inspired by Iceland. Kampania, parodiując Marka Zuckerberga, podkreśla, że świat, który można obserwować i rzeczy, które można dotknąć, już istnieje.

PS 4
Aby przybliżyć użytkownikom działanie świata metaverse, Meta stworzyła swoją pierwszą kampanię.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDlaczego część osób nie chce się szczepić? Psycholog społeczny wyjaśnia
Następny artykułIzba Przyjęć w nowej odsłonie