Po godzinie dziewiątej klienci sieci Play zaczęli zgłaszać brak możliwości skorzystania z usług operatora. Abonenci oraz użytkownicy ofert przedpłaconych nie mogą wykonywać połączeń głosowych, wysyłać wiadomości tekstowych ani korzystać z dostępu do sieci internetowej. O godzinie 10:00 liczba zgłoszeń awarii w serwisie Downdetector sięgała już 15 tysięcy, ale wygląda na to, że problem dotyczy w większości Warszawy, Krakowa, Lublina, Kielc, Bydgoszczy oraz Szczecina, ale trzeba wziąć pod uwagę to, że nie wszyscy zgłaszają niemożność skorzystania z usług sieci za pośrednictwem wspomnianej platformy. Skala problemu z pewnością jest znacznie szersza i obejmuje większy teren.
Sieć Play boryka się z ogólnopolską awarią. Użytkownicy nie mogą wykonywać połączeń głosowych, wysyłać wiadomości, a nawet łączyć się z internetem.
Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model
Dzisiejszego ranka, tuż po godzinie 9:00 użytkownicy fioletowego operatora sieci komórkowych odnotowali awarię, która objawia się brakiem możliwości korzystania z podstawowych rozwiązań usługodawcy. Oznacza to, że nie działają zarówno połączenia głosowe, dostęp do internetu komórkowego jak i komunikacja tekstowa realizowana w ramach SMS. Operator wie o problemie i dokłada wszelkich starań, aby usunąć awarię. Jak możemy przeczytać w odpowiedziach udzielanych klientom w serwisie Twitter, Play tłumaczy „zdajemy sobie sprawę z zakłóceń w działaniu usług. Intensywnie pracujemy nad przywróceniem prawidłowego funkcjonowania naszej sieci. Dokładamy wszelkich starań, żeby stało się to jak najszybciej”.
Test realme GT Neo 2 5G – Średniopółkowy smartfon z SoC SD870 i autorskim chłodzeniem to strzał w dziesiątkę
Na ten moment nie wiemy, co może być przyczyną awarii oraz jak szybko uda się ją rozwiązać. Co ciekawe, problemy zaczynają zgłaszać również użytkownicy Orange oraz T-Mobile, ale tutaj skala jest nieporównywalnie niższa. Z racji tego, że internet komórkowy stanowi warunek dostępu do wielu usług, z których korzystamy na co dzień, awaria może oznaczać dodatkowe koszty nie tylko dla operatora, ale również dla klientów danej sieci. Pierwszy z brzegu przykład to brak możliwości realizacji płatności przy użyciu BLIK-a.
Źródło: Play, Downdetector
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS