A A+ A++

Średnia wartość koszyka zakupowego w październiku wyniosła 226,81 zł i była minimalnie niższa (o 0,07 proc.) w porównaniu do września br. i o 1,33 proc. rdr – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.

Jak wynika z najnowszego badania do Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, w październiku br. średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 226,81 zł. “To minimalny spadek o 0,07 proc. w porównaniu do września br. i mnie o 1,33 rok do roku” – podano.

Dodano, że spośród 11 sieci objętych badaniem w sześciu ceny w październiku br. były wyższe niz˙ we wrześniu. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci E.Leclerc (6,56 proc.). Natomiast w ujęciu rocznym nieznaczny wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach, m.in. w Tesco (8,15 proc.), E.Leclerc (1,3 proc.), Carrefour (0,64 proc.), czy Intermarché (0,41 proc.).

Spadek cen koszyka odnotowano z kolei w sieci Makro, w której średnia cena w październiku 2021 r. była niższa o 17 zł niż przed rokiem.

“Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych, moglibyśmy zapłacić 178,75 zł (mniej o 1,54 zł niż we wrześniu), natomiast koszyk produktów najdroższych – 281,86 zł (mniej o 6,77 zł niż we wrześniu)” – podali autorzy raportu.

Wskazali, że dane w ujęciu rocznym pokazują, że suma koszyka minimalnego w październiku 2021 r. była wyższa o 0,57 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w październiku br. tańszy o 14,45 proc. niż w 2020 r.

“Wartość koszyka zakupowego całościowo zmniejszyła się o 1,33 proc. z 229,86 zł w październiku 2020 r. do 226,81 zł w październiku 2021 r.” 

Jak zaznaczył dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński, z miesiąca na miesiąc inflacja bije kolejne rekordy, a do tego ekonomiści prognozują, że jeszcze w tym roku wskaźnik poziomu cen towarów i usług przebije barierę 7 procent.

“Moim zdaniem największy wzrost cen żywności jest jeszcze przed nami i odnotujemy go w I połowie 2022 roku. W najbliższym czasie możemy się spodziewać intensywnych działań promocyjnych sieci handlowych związanych z nadchodzącymi świętami” – powiedział Górczyńki.

W jego ocenie Polacy mimo powszechnej drożyzny ruszą do sklepów, chcąc zadbać, by na świątecznych stołach niczego nie zabrakło.

Z badania wynika ponadto, że w październiku br., podobnie jak w poprzednim miesiącu, najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach – 219,02 zł. Za zakupy w najdroższym kanale e-grocery trzeba było zapłacić o blisko 17 proc. więcej.

W “Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy” przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły sie? najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 11 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce – wskazano w informacji prasowej. (PAP)

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJastrzębie-Zdrój. Wypadek w przedszkolu. Noga woźnej utknęła pomiędzy windą a ścianą szybu. Interweniowała straż pożarna
Następny artykuł30 listopada Piast zagra z Górnikiem na stadionie w Gliwicach