Ludzie zamknięci przez wiele miesięcy w domach zrozumieli, że nie ma lepszego czasu na realizację marzeń niż obecnie. Dotyczy to też turystyki, twierdzi Amadeus, firma tworząca rozwiązania technologiczne dla branży turystycznej. To właśnie dlatego w przyszłym roku wiele osób zdecyduje się wyjechać w podróż życia.
Być może będzie to wyprawa dookoła globu albo wizyta u rodziny mieszkającej na drugim końcu świata, albo wyjazd w miejsce, które słynie z czegoś szczególnego. Na przykład do Tanzanii, gdzie można zobaczyć zwierzęta z tak zwanej wielkiej piątki. Liczba rezerwacji do tego kraju wzrosła o 36 procent, a do peruwiańskiej Limy i Cusco w pobliżu Machu Picchu o 50 procent. W wypadku Jordanii i Petry, którą rozsławił film „Indiana Jones”, wzrost wynosi 22 procent. Ludzie chcą też wyjeżdżać na wyspy położone na Oceanie Indyjskim i na Antarktydę.
Kolejnym trendem, na który uwagę zwraca Amadeus, są wyjazdy w towarzystwie przyjaciół – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Firma notuje wzrost rezerwacji grupowych do Cancun w Meksyku, Kartageny w Kolumbii (wzrost o ponad 100 procent rok do roku), na Hawaje, do Las Vegas (plus 61 procent), Barcelony i na Ibizę (dwucyfrowe wzrosty).
Czytaj więcej
W przyszłym roku podróże będą lekarstwem dla duszy
2022 rok będzie czasem nadrabiania straconych wakacji. Podróże mają działać terapeutycznie – poprawiać nastrój, być ucieczką od życia codziennego, ale także z domu, który w ostatnich kilkunastu miesiącach dla wielu osób stał się miejscem pracy.
Klienci coraz częściej zwracają uwagę na ochronę środowiska i zrównoważony rozwój, a wycieczki z przesłaniem zyskują na popularności. Na przykład Mantis Group oferuje pakiety pobytowe z możliwością wsparcia ochrony nosorożców w Tanzanii. Amadeus zanotował, że liczba wyszukań pobytów w ekologicznym raju – na Kostaryce – wzrosła o 234 procent wobec zeszłego roku. Z kolei w Europie 11 procent zyskała Islandia, która jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.
Pandemia spowodowała, że wiele osób zaczęło pracować, przynajmniej częściowo, w domu, dlatego bardziej niż w poprzednich latach doceniają spotkania osobiste. To przekłada się na większą chęć podróżowania służbowo. Z danych Amadeusa wynika, że 72 procent osób, które jeżdżą w celach zawodowych, zamierza w przyszłym roku zrealizować taki wyjazd. Połowa deklaruje, że wyjedzie jeszcze w tym roku.
Ludzie chcą odkrywać nowe miejsca, szczególnie te, które zobaczyli na małym lub wielkim ekranie. Amadeus zwraca uwagę, że prawie połowa podróżnych więcej czasu spędza na poszukiwaniu wycieczki niż na byciu w odwiedzanym miejscu. By proces ten skrócić, warto skorzystać … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS