Niemiecki producent przedłużył współpracę z Rahal Letterman Lanigan Racing, która już trwa od 2009 roku. Dwa modele M4 GT3 pojawią się w klasie GT Daytona Pro, która zastąpi kategorię GT Le Mans od przyszłego roku. Oprócz tego producent planuje wystąpić w klasie hipersamochodów, jednak ten projekt wymaga więcej czasu.
– Cieszę się, że wraz z Teamem RLL chcemy osiągnąć kolejny kamień milowy, jakim jest nasz projekt startów w LMDh – powiedział Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M GmbH.
– Podobnie, jak Dallara współpracująca z zespołem Bobby’ego Rahala, mamy po naszej stronie ogromną wiedzę i wieloletnie doświadczenie. Nasz projekt startów w klasie hipersamochodów nabiera tempa i jestem przekonany, że w przyszłym roku podejmiemy kolejne kroki, abyśmy mogli wystartować naszymi prototypami w 2023 roku – zakończył.
Przypomnijmy, że BMW wygrało prestiżowy 24-godzinny wyścig na torze Daytona w 2019 oraz w 2020 roku. Następnie niemiecki producent ograniczył swój program wyścigowy to udziały w Michelin Endurance Cup.
BMW we współpracy z Dallarą chcą stworzyć samochód na podstawie prototypów klasy LMP2, który będzie kwalifikował się również do startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
– Szkice naszego nowego modelu są symbolem naszej wydajności, co jest synonimem marki BMW M Motorsport. Jest to połączenie naszego kultowego designu wraz z ultranowoczesną aerodynamiką obecnych prototypów – podsumował szef BMW Group Designworks.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS