W ostatnim czasie coraz głośniej podnosi się kwestię tak zwanego „prawa do naprawy”. Producenci urządzeń, również tych mobilnych, stosują skomplikowane konstrukcyjnie rozwiązania, które skutecznie utrudniają, a niekiedy nawet uniemożliwiają przeprowadzenie wymiany wadliwych lub zepsutych komponentów w nieautoryzowanych punktach serwisowych. Dobrze obrazuje to Apple ze smartfonem iPhone 13. Otóż po przeprowadzeniu procesu zmiany ekranu na nowy pojawia się problem z biometrią, konkretnie z Face ID, czyli rozpoznawaniem twarzy. Aby naprawa przebiegła bez przeszkód należy udać się do warsztatu „namaszczonego” przez Apple. Użytkownicy stanowczo protestują przeciwko takim praktykom i jak widać, odniosło to skutek. Firma z Cupertino postanowiła się ugiąć.
Apple pozwoli na wygodną wymianę ekranu w nieautoryzowanych punktach naprawczych. Co istotne, firma zrealizuje obietnicę przy pomocy aktualizacji oprogramowania systemu iOS dla smartfonów Apple iPhone 13.
Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model
Zgodnie z raportem iFixit wymiana ekranu w smartfonach z rodziny Apple iPhone 13 wiąże się z ryzykiem „upośledzenia” funkcji Face ID odpowiadającej za zabezpieczenie biometryczne. Wszystko przez mikrokontroler, który powinien być sparowany z konkretną częścią zamienną. Jak wiadomo, nieautoryzowane punkty napraw nie posiadają narzędzi pozwalających na takowe czynności, dlatego też często próbuje się przenieść mikrokontroler do nowego ekranu. Sęk w tym, że jest to proces trudny w realizacji, wymagający mikroskopu oraz szczegółowej wiedzy o budowie sprzętu. Nawet zachowując wysoką ostrożność, może dojść do jego uszkodzenia i usterki Face ID. To niemal uniemożliwia naprawy w punktach innych niż autoryzowane,
Smartfony Apple iPhone i nieautoryzowany serwis napraw to nie najlepsze połączenie. Przedstawiamy konkretne powody
Kalifornijskie przedsiębiorstwo musiało zmierzyć się z ogniem krytyki ze strony użytkowników. Doszły do tego coraz częstsze głosy o tak zwanym prawie do naprawy i proszę bardzo – firma zareagowała dość zaskakująco. Apple zapewniło bowiem, iż nie będzie już utrudniać wspomnianych wymian ekranu, a moduł Face ID zadziała nawet w przypadku nieautoryzowanej wymiany na inny komponent. Zaskakujące jest to, że firma obiecuje zrealizować swoją obietnicę poprzez aktualizację oprogramowania systemu iOS dla iPhone’ów.
Źródło: Engadget
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS