– Dla mnie to jest wdzięczność nie do opisania. Gdyby ktoś nie poszedł i nie poświęcił swojego czasu, energii, swojej krwi, to mnie by już tu nie było. Przeżyłam wyłącznie dlatego, że ktoś postanowił oddać swoją krew – opowiada Kasia, manager w EACTIVE #wiemyjak. Kasia rok wcześniej dowiedziała się, że choruje na raka, a w 2021 zainicjowała zorganizowanie akcji “Nasza Krew Pomaga”, promującej honorowe oddawanie krwi wśród firm z całej Polski.
Organizatorem wydarzenia jest wrocławska agencja SEO i Performance Marketingu EACTIVE #wiemyjak, w której Kasia pracuje od 12 lat. W zeszłym roku, lekarz zdiagnozował u Kasi nowotwór, który wywołał u niej poważny krwotok – straciła około 2,5 litra krwi. W tym trudnym momencie, krew uratowała Kasi życie. Zanim w Dolnośląskim Centrum Onkologicznym we Wrocławiu rozpoczęto chemioterapię i radioterapię, Kasia miała kilkanaście razy przetaczaną krew i dzięki temu jej organizm był gotowy na leczenie onkologiczne. Teraz jest zdrowa i chciałaby w tym roku zachęcić do honorowego krwiodawstwa poprzez akcję “Nasza Krew Pomaga“ – Staram się tę chorobę przekuć w same dobre rzeczy, ponieważ wychodzę z założenia, że ona zdarzyła się po coś. Uważam też, że ludzie lubią pomagać, lubią czuć się potrzebni. Trzeba im tylko taką możliwość dać.
“Nasza Krew Pomaga” to akcja społeczna dla firm z całej Polski
“Nasza Krew Pomaga” ma na celu wzrost świadomości społecznej na temat honorowego oddawania krwi oraz wsparcie Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z całej Polski, a w szczególności RCKiK we Wrocławiu.
Akcja trwa do końca 2021 roku i skierowana jest do firm, które chcą pomóc ratować zdrowie i życie ludzkie.
Jako, że organizatorzy EACTIVE #wiemyjak są z Wrocławia, akcja jest pod Patronatem Miasta Wrocław – Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urząd Miejski Wrocławia, a Partnerami są: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu, Dolnośląska Izba Gospodarcza, Partnerski Klub Biznesu.
Właściciel firmy EACTIVE – Michał Kliszczak o akcji: – Nasz zespół z chęcią angażuje się w projekty społeczne czy charytatywne. I tak też jest tym razem. W zeszłym roku wiele osób z naszej firmy, w tym ja, poszliśmy oddać krew, gdy dowiedzieliśmy się o chorobie Kasi. W tym roku ponownie odwiedzamy RCKiK we Wrocławiu.
Poprzez akcję chcemy zachęcić inne firmy do promocji krwiodawstwa wśród pracowników. Pamiętajmy, że krwi nie można wyprodukować, ani nie można jej kupić. W grupie siła!
Warto wiedzieć, że jednorazowe oddanie krwi może uratować życie nawet 3 osobom. Aktualne informacje o tym jakich grup krwi szczególnie brakuje są udostępniane są przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa na stronach internetowych.
Adrianna Franc z Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu: – Krew potrzebna jest cały rok. Codziennie trwa walka o życie wielu ludzi, tysięcy pacjentów w naszych szpitalach i klinikach. Niestety krwi nie można długo przechowywać, koncentrat krwinek czerwonych przechowywany jest 42 dni, a koncentrat krwinek płytkowych zaledwie 5 dni, dlatego koniecznie jest stałe, regularne oddawanie krwi, każdego dnia potrzebni są krwiodawcy. Nie pozwólmy, by ktoś stracił szansę na lepsze życie i zachęcam do przyłączenia się do akcji „Nasza krew pomaga”. Osobiście będę wspierać akcję.
Przypominam profil krwiodawcy.
- wiek: 18-65 lat
- waga: minimum 50 kg
- bardzo dobry stan zdrowia
- ważny dokument tożsamości ze zdjęciem
- wypoczęty, wyspany i po lekkostrawnym posiłku
– Bardzo ważne, aby w ciągu doby poprzedzającej oddanie krwi wypić ok. 2 litrów płynów. Do zobaczenia – mówi Adrianna Franc z Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu.
Jak zgłosić firmę do akcji “Nasza Krew Pomaga”?
1. Wejdź na
2. Pobierz materiały promocyjne o akcji i udostępnij je na firmowych social mediach lub stronie www
3. Zgłoś firmę poprzez formularz na stronie akcji
Firmy biorące udział w akcji, które zachęcą min. 1 pracownika do oddania krwi, otrzymają certyfikat!
Źródło: EACTIVE
…
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS