A A+ A++

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Lęborku zostaną objęci programem „ABC Empatii”. W najbliższych miesiącach wszyscy uczniowie będą się uczyli tolerancji, empatii, a przede wszystkim szacunku do drugiej osoby. Projekt, poprzez edukację najmłodszych, ma za zadanie likwidację barier i stereotypów związanych z osobami z niepełnosprawnościami, a także zmianę myślenia i negatywnych postaw.

Komplet materiałów tj. 30 książek dla dzieci, 3 książki dla nauczyciela oraz 1 poradnik dla nauczyciela, służących do prowadzenia zajęć z zakresu likwidacji barier i stereotypów związanych z osobami z niepełnosprawnościami oraz kształtowaniem empatycznych i świadomych postaw wśród najmłodszych na ręce dyrektor szkoły Grażyny Ruszkowskiej i nauczyciela bibliotekarza Izabeli Tutakowskiej przekazał Sekretarz Miasta Lęborka Marian Kurzydło.

Autorami książki „ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami” są Wiktor Czepczyński, Żaneta Kupczyk oraz Katarzyna Muzyka-Jacheć. Projekt „ABC Empatii” realizowany jest przez rodzinną fundację Czepczyński Family Foundation. Każda książka zawiera 12 opowiadań o relacjach między dziećmi zdrowymi, a tymi z różnymi niepełnosprawnościami. Na podstawie książki powstał Poradnik Nauczyciela, czyli cykl 12. warsztatów z edukacji włączającej do zrealizowania podczas zajęć z dziećmi. Poradnik był opracowywany z wieloma wybitnymi specjalistami oraz partnerami merytorycznymi, m.in. fundacją „FONIS”, Instytutem Tyflologicznym Polskiego Związku Niewidomych, fundacją dla Dzieci z Cukrzycą, stowarzyszeniem „Potrafię Więcej”, fundacją „Krwinka”, „Autyzm Up”, czy Fundacją Anny Dymnej „Mimo wszystko” itd.

Głównymi założeniami Projektu jest:

  • pokazanie świata, w którym wszystkie dzieci zasługują na takie samo traktowanie, bez względu na ich stan zdrowia;
  • wytłumaczenie językiem dziecka na czym polegają różne niepełnosprawności i schorzenia oraz objaśnienie związanych z nimi różnic w codziennym funkcjonowaniu;
  • uwrażliwienie dzieci na inny niż ich własny stan zdrowia;
  • kształtowanie pozytywnych postaw wśród dzieci i ich rodziców;
  • wsparcie metodyczne nauczycieli, wychowawców, opiekunów i wyposażenie ich w wartościowe materiały edukacyjne;
  • wsparcie rodziców i opiekunów zaopatrując ich w narzędzie do rozmowy z dziećmi;
  • nawiązanie długofalowej współpracy z organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami działających w obszarze niepełnosprawności.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNa święta wydamy prawie bilion dolarów
Następny artykułKolejne zakażenia w szkołach wśród uczniów i nauczycieli