Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Lęborku zostaną objęci programem „ABC Empatii”. W najbliższych miesiącach wszyscy uczniowie będą się uczyli tolerancji, empatii, a przede wszystkim szacunku do drugiej osoby. Projekt, poprzez edukację najmłodszych, ma za zadanie likwidację barier i stereotypów związanych z osobami z niepełnosprawnościami, a także zmianę myślenia i negatywnych postaw.
Komplet materiałów tj. 30 książek dla dzieci, 3 książki dla nauczyciela oraz 1 poradnik dla nauczyciela, służących do prowadzenia zajęć z zakresu likwidacji barier i stereotypów związanych z osobami z niepełnosprawnościami oraz kształtowaniem empatycznych i świadomych postaw wśród najmłodszych na ręce dyrektor szkoły Grażyny Ruszkowskiej i nauczyciela bibliotekarza Izabeli Tutakowskiej przekazał Sekretarz Miasta Lęborka Marian Kurzydło.
Autorami książki „ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami” są Wiktor Czepczyński, Żaneta Kupczyk oraz Katarzyna Muzyka-Jacheć. Projekt „ABC Empatii” realizowany jest przez rodzinną fundację Czepczyński Family Foundation. Każda książka zawiera 12 opowiadań o relacjach między dziećmi zdrowymi, a tymi z różnymi niepełnosprawnościami. Na podstawie książki powstał Poradnik Nauczyciela, czyli cykl 12. warsztatów z edukacji włączającej do zrealizowania podczas zajęć z dziećmi. Poradnik był opracowywany z wieloma wybitnymi specjalistami oraz partnerami merytorycznymi, m.in. fundacją „FONIS”, Instytutem Tyflologicznym Polskiego Związku Niewidomych, fundacją dla Dzieci z Cukrzycą, stowarzyszeniem „Potrafię Więcej”, fundacją „Krwinka”, „Autyzm Up”, czy Fundacją Anny Dymnej „Mimo wszystko” itd.
Głównymi założeniami Projektu jest:
- pokazanie świata, w którym wszystkie dzieci zasługują na takie samo traktowanie, bez względu na ich stan zdrowia;
- wytłumaczenie językiem dziecka na czym polegają różne niepełnosprawności i schorzenia oraz objaśnienie związanych z nimi różnic w codziennym funkcjonowaniu;
- uwrażliwienie dzieci na inny niż ich własny stan zdrowia;
- kształtowanie pozytywnych postaw wśród dzieci i ich rodziców;
- wsparcie metodyczne nauczycieli, wychowawców, opiekunów i wyposażenie ich w wartościowe materiały edukacyjne;
- wsparcie rodziców i opiekunów zaopatrując ich w narzędzie do rozmowy z dziećmi;
- nawiązanie długofalowej współpracy z organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami działających w obszarze niepełnosprawności.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS