A A+ A++

Na ulicach i skrzyżowaniach europejskich stolic trudno nie dostrzec pędzących skuterów z emblematem, składającym się z dwóch liter: SH. W ciągu ostatnich 37 lat w Europie sprzedano ponad milion skuterów SH, dzięki czemu model ten zyskał w gamie marki Honda status pojazdu o wysokiej jakości wykonania i niezawodności w eksploatacji.

SH300i z kompaktową płaską podłogą i 16-calowymi kołami z przodu i z tyłu, posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla skuterów SH, a także dodatkowy wyróżnik – mocny silnik, zapewniający bezstresową jazdę, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

SH300i stał się pierwszym jednośladem Hondy, który został homologowany zgodnie z normą EURO4 już w roczniku modelowym 2015, a jednocześnie jego silnik zyskał większą moc maksymalną i ograniczył swój apetyt na paliwo. Wygląd SH300i stał się wtedy bardziej muskularny, a podwozie otrzymało poprawki, pozwalające na powiększenie schowków, bez żadnych kompromisów w dziedzinie znakomitego prowadzenia się pojazdu. W roczniku modelowym 2019 skuter otrzymał system regulacji momentu obrotowego (HSTC) oraz obsługę zapłonu i schowka Smart Key, a w modelu na rok 2021 SH350i zyskał większą pojemność skokową silnika i tym samym więcej mocy i momentu obrotowego, a dodatkowo więcej elegancji i stylu, co jeszcze skuteczniej wzmocniło jego pozycję jako idealnego skutera na wszystkie okazje.

W roczniku modelowym 2022 dwie wersje ‘Sporty Edition’ podnoszą atrakcyjność SH350i.

Opis modelu

Silnik eSP+ modelu SH350i osiąga moc maksymalną 29,2 KM (21,5 kW), dysponuje wysoką dynamiką w całym zakresie obrotów i zapewnia wysokie przyspieszenie. Czystość spalin jest zgodna z wymogami normy EURO5.

Całkowicie odświeżony styl jest elegancką ewolucją sprawdzonej, zwartej formuły skutera SH o wysokiej użytecznej praktyczności, na którym łatwo się jeździ i który łatwo zaparkować. Dotyczy to również lekkiej ramy. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB, a kokpit jest wyposażony w wyświetlacz LCD.

Model SH350i na rok 2022 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Pearl Cool White
  • Mat Carnelian Red Metallic
  • Mat Ruthenium Silver Metallic
  • Black

Dwie sportowe wersje:

  • Pearl Falcon Grey ** NOWOŚĆ **
  • Mat Blacky Gray Metallic **NOWOŚĆ**

Obu wersjom kolorystycznym Sporty Edition towarzyszy kilka dodatkowych elementów wyposażenia premium, w tym matowo-szare felgi, obniżony widelec, tylny bagażnik i osłony silnika, czerwone przeszycia na siedzeniach, czerwone i szare paski na kołach oraz czerwone logo Hondy z przodu i czerwone logo ‘SH’ na bokach.

Kluczowe funkcje

3.1 Wyposażenie i stylistyka

  • SH zachowuje charakterystyczną płaską podłogę
  • Gniazdo USB typu C znajduje się pod siedzeniem
  • System Smart Key i nowe wskaźniki LCD
  • Światła kierunkowskazów mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania

SH350i to skuter, który jest natychmiast zauważalny na drodze, dzięki eleganckiej estetyce typowej dla serii SH. Nowe wzornictwo, nawiązuje do wyglądu najlepiej sprzedającego się, najmniejszego w rodzinie SH modelu SH125i, którego stylizację opisują frazy „muskularny” i „napięte powierzchnie”. Reflektor LED zawiera centralną listwę świateł drogowych, oddzielającą dwie listwy świateł mijania, natomiast światła pozycyjne znajdują się na kierownicy, dzięki czemu uzyskano elegancką, nowoczesną sygnaturę przodu skutera. Światło tylne i kierunkowskazy LED znajdują się między uchwytami dla pasażera wykonanymi z aluminium.

Oczywiście, dla skutera SH funkcjonalność jest równie ważna, jak forma. Pozycja za kierownicą pasuje do szerokiego zakresu gabarytów kierowców i zapewnia zrelaksowaną, wyprostowaną postawę oraz doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Całkowita długość skutera wynosi 2160 mm, szerokość 742 mm, a wysokość 1161 mm. Minimalny prześwit to 131 mm.

Pod siedzeniem jest miejsce na pełnowymiarowy kask, a samo siedzenie znajduje się na komfortowej wysokości 805 mm (tylko 5 mm wyżej niż w SH125/150). Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Standardowa dla SH płaska podłoga (o szerokości 435 mm) sprawia, że łatwo balansuje się ciałem, a także łatwo stawia się na niej stopy. Składany zaczep pod kierownicą ułatwi przewóz zakupów.

Atrakcyjny zestaw wskaźników LCD obejmuje wszystkie światła ostrzegawcze – w tym obsługę HSTC i ABS – starannie rozmieszczone wokół centralnego, cyfrowego wyświetlacza prędkości i licznika przebiegu. Wszystkie ustawienia zespołu wskaźników kierowca wprowadza za pomocą przycisków A/B umieszczonych po lewej kierownicy.

Przednie i tylne kierunkowskazy mają funkcję automatycznego wyłączania sygnału awaryjnego hamowania. Podczas nagłego hamowania światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości.

Nowością, ułatwiającą życie zagonionemu właścicielowi, jest inteligentny kluczyk, który oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem zamka schowka, zarządza również zamkiem opcjonalnego górnego kufra o pojemności 35 l. Dzięki inteligentnemu kluczykowi w kieszeni kierowcy, zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem..

3.2 Silnik

  • Silnik o pojemności 330 cm3 generuje moc maksymalną 29,4 KM (21,6 kW) i 32 Nm momentu obrotowego
  • Silnik w technologii eSP+ zapewnia zużycie paliwa na poziomie 3,3 l/100 km (tryb testowy WMTC)
  • Silnik spełnia normę czystości spalin EURO5

Silnik SH350i „enhanced Smart Power+” (eSP+) osiąga zarówno wzorową czystość spalin, jak i wysoką moc w całym zakresie prędkości obrotowych, za sprawą wszechstronnego zastosowania technologii redukcji tarcia.

Chłodzona cieczą, czterozaworowa jednostka SOHC z wtryskiem paliwa osiąga moc maksymalną 29,4 KM (21,6 kW) przy 7 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 32 Nm przy 5 250 obr/min. Ze startu zatrzymanego SH350i pokona pierwsze 200 metrów w 10,2 sekundy.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,7 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,85 litra.

Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox. Przepustnica o średnicy 36 mm zasila 28-milimetrowe zawory wlotowe. Port dolotowy zasysa powietrze efektywnie, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny są usuwane za pomocą prostego portu wydechowego.

Nowy tłumik składa się z dwóch oddzielnych komór, co zmniejsza opory po stronie wydechowej. Konstrukcja rury komory rozprężania, jak również rozmiar i umiejscowienie katalizatora, służą ułatwieniu przepływu i lepszemu oczyszczaniu spalin.

Tarcie wewnętrzne redukuje przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu i olejowa pompa drenująca. Rozwiązanie to używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy.

Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.

Silnik jest sterowany przez system kontroli momentu obrotowego (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik “T” na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności.

Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,3 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 9,1 litra daje potencjalny zasięg ponad 270 km.

3.3 Podwozie

  • Ultralekka stalowa rama rurowa
  • Z przodu zastosowano widelec teleskopowy 35 mm, z tyłu umieszczono podwójne kolumny
  • 16-calowe koła z przodu i z tyłu zapewniają stabilność jazdy

Podwozie SH350i, zaprojektowano z myślą o zapewnieniu zwinności i pewności prowadzenia pojazdu w każdych warunkach jazdy. W modelu na rok 2022 zrewidowano i przeprojektowano średnice rur ramy, grubość ich ścianek i materiały, z których wykonane są części składowe, poprawiając stabilność i komfort jazdy, przy jednoczesnym obniżeniu masy ramy o 1 kg.

Elastyczną amortyzację wstrząsów zapewniają widelec teleskopowy 35 mm, podwójne tylne amortyzatory, aluminiowy odlewany wahacz i system Oleo link, zamontowany pod silnikiem, by wspomóc przekazywanie informacji zwrotnych z podwozia i poprawić pochłanianie nierówności drogi.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27°5’/99 mm, przy rozstawie osi 1452 mm i obrocie kierownicy o 45° w obie strony od położenia do jazdy na wprost. Masa własna wynosi 174 kg.

Z przodu znajduje się opona 110/70-16 z tyłu 130/70-16, a dwukanałowy ABS współpracuje z hamulcami jednotarczowymi o średnicy 256 mm z przodu i z tyłu.

Akcesoria

Dla SH350i dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmują one:

  • 35-litrowy kufer górny i tylny bagażnik
  • Szybę ze wspornikami
  • Podgrzewane manetki
  • Koc dla kierowcy

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułByła “polską Pamelą” i miała show biznes u swych stóp. Małgorzata Werner skończyła 50 lat
Następny artykułFortuna Puchar Polski. Kolejny zespół z ekstraklasy rywalem Korony