Gmina Zambrów poznała oferty w przetargu na zadanie pn. „Rozbudowa ciągu drogowego dróg gminnych nr 106023B i 106032B Wola Zambrowska – Stary Laskowiec, gmina Zambrów.
W ramach przetargu zgłoszonych zostało pięć oferty w zakresie cenowym od 13 mln 541 tys. zł do 16 mln 406 tys. zł. Najniższą kwotowo ofertę złożyła firma BUDOKOP Piotr Głodowski z Lidzbarka Warmińskiego zaś najwyższą firma STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa. Oferty złożyły też firmy Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „MARGO” Mariusz Gosk z Łomży (14 mln 76 tys. zł), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „Bitum” z Zambrowa (13 mln 768 tys. zł) oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „Trakt” z Wysokiego Mazowieckiego (13 mln 672 tys. zł).
Należy podkreślić, że Gmina Zambrów pozyskała na ten cel dotację w wysokości 5 996 550,00 z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Warto przypomnieć, że zadanie obejmuje przebudowę dwóch dróg gminnych nr 106023B oraz 106032B, na odcinku o łącznej długości 3,311 km – wykonanie przebudowy nawierzchni jezdni na bitumiczną do szer. 5,00-5,50 m, lewostronnego pobocza składającego się z płyt JOMB o szer. 0,75 m i obniżonego krawężnika oraz prawostronnego ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3,00 m. Z uwagi na odnowiony most na rzece Jabłonce, który nie pozwala na zlokalizowanie na nim ciągu pieszo-rowerowego przewiduje się budowę kładki pieszo-rowerowej obok istniejącego mostu.
W ramach planowanego przedsięwzięcia planuje się:
• przebudowę drogi gminnej 106023 B na długości 1,800 km – składającej się z jezdni o szerokości 5,00 m, lewego pobocza z płyt typu JOMB szerokości 0,75 m oraz prawego ciągu pieszo 3,00m z kostki betonowej szarej;
• przebudowę drogi gminnej 106032B na długości 1,418 km – składającej się z jezdni o szerokości 5,00 m;
• budowę kładki pieszo-rowerowej;
• usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną;
• budowę kanalizacji deszczowej;
• budowę wodociągu;
• budowę kanału technologicznego;
• budowę sieci telekomunikacyjnej;
• przebudowę sieci elektroenergetycznej SN kablowej i sieci energetycznej napowietrzno-kablowej nN;
• budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego;
• przebudowę przepustów;
• remont istniejących rowów;
• budowę i przebudowę zjazdów;
• budowę palisad;
• rozbiórki przepustów, ogrodzeń, istniejącej jezdni;
• wycinkę kolidujących drzew i krzewów.
Przekrój drogi zaplanowano jako jednojezdniowy z utwardzonym lewym poboczem oraz ciągiem pieszo-rowerowym.
Na rzece Jabłonce powstania kładka z płytą żelbetową na belkach stalowych. Została ona zaprojektowana jako kładka jednoprzęsłowa swobodnie podparta. Szerokość kładki 3,88 m. Długość płyty 13,00 m. Długość kładki ze skrzydełkami 16,20m. Światło poziome kładki 11,90m, a pionowe 2,28m. Nośność projektowanego obiektu będzie odpowiadała 5 t.
Na kładce projektuje się następujący przekrój:
- szerokość ciągu przeznaczonego dla ruchu pieszego – 3,0 m,
- przekrój daszkowy o spadku poprzecznym – 3,0 %,
- szerokość pomiędzy balustradami – 3,40m
- szerokość kładki – 3,88 m,
- długość ustroju nośnego – 13,00 m.
Zamawiający określił w dokumentacji przetargowej termin zakończenia prac do dnia 30 września przyszłego roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS