Starosta łukowski Dariusz Szustek podpisał umowę z wojewodą lubelskim w sprawie pozyskania dofinansowania na budowę przejścia dla pieszych na Al. Kaczorowskiego. A Zarząd Dróg Powiatowych ogłosił przetarg na wybór wykonawcy tego zadania.
Po kilku tygodniach od nagłośnienia tej sprawy, Przemysław Suchodolski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych oraz radny miejski, poinformował nas, że 30 czerwca Rada Powiatu Łukowskiego podjęła w tej sprawie stosowną uchwałę. Do powiatowych inwestycji na ten rok dopisano budowę przejścia. Dzięki temu można zacząć realizację inwestycji. Na początek, jak mówił nam Przemysław Suchodolski, zlecone zostanie opracowanie projektu. Ten dokument uściśli miejsce gdzie przejście powstanie.
Projekt przejścia i stosowna dokumentacja już powstały. Projekt zakłada budowę sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przez pieszych za pomocą przycisku, tak jak ma to miejsce na przejściu przed budynkiem Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego. Udało się również pozyskać dofinansowanie na tę inwestycję w wysokości 141 tys. 600 zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych”. Umowę z wojewodą o przekazaniu tych środków podpisał w czwartek 28 października starosta łukowski Dariusz Szustek. W sumie koszt budowy przejścia to 177 tys. zł.
Tego samego dnia Zarząd Dróg Powiatowych ogłosił przetarg na wybór wykonawcy. Czas na składanie ofert mija 16 listopada. Prace przy budowie przejścia rozpoczną się po podpisaniu umowy. A samo przejście przez Al. Kaczorowskiego powinno powstać w pierwszej przyszłego roku.
zdjęcie: Starostwo Powiatowe Łuków – czytelnik podlasie24.pl
AKup [ja]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS