Czekoladowe szaleństwo
Na słodycze z dodatkiem kakao wydajemy co roku średnio 190 zł. Zdecydowanie najczęściej sięgamy po tabliczki czekolady (28,2 proc. rynku spożywanych słodyczy) i praliny (27,2 proc.). Na dalszych miejscach znajdują się batony, wafle i figurki. Rynek czekolad wart jest obecnie w Polsce ponad 2 mld zł, ok. 2/3 pod względem wartości sprzedaży należy do czekolad mlecznych, a ok. 1/5 do czekolad gorzkich. Znacznie mniejszy udział stanowią czekolady białe oraz pozostałe.
Jak wynika z danych agencji Nielsen, wartość naszego rynku wyrobów czekoladowych w czerwcu 2021 roku wyniosła 7,65 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. w ujęciu rocznym. Produkcja w pierwszym półroczu tego roku utrzymała się na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu minionego roku i wyniosła 189 tys. ton. W rankingu przygotowanym przez „Forbes” przyjrzeliśmy się 50 największym wytwórcom działającym w Polsce. Ich przychody ze sprzedaży w 2020 roku przekroczyły 17 mln zł i były o ponad 3 proc. wyższe niż w 2019 roku. Na taki wynik pracowało blisko 26 tys. osób.
Analizując sprzedaż poszczególnych wyrobów okazuje się, że łasuchy najchętniej sięgają po produkty firmy Ferrero, której przychody w Polsce przekroczyły 2,3 mld zł. Ferrero to właściciel takich marek jak: Nutella, Kinder, Tic Tac, Raffaello, Ferrero Rocher, Mon Chéri czy Duplo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS