Riudecanyes to klasyk hiszpańskiej rundy WRC. Używany jest przeszło 20 lat, choć dopiero w 2007 roku dołączono pierwsze 4,5 km, zawierające m.in. objazd ronda, wokół którego tłumnie gromadzą się kibice. Kolejnym charakterystycznym miejscem jest przejazd pod wiaduktem kolejowym w miejscowości Duesaigues. Droga przez cały dystans jest kręta, a asfalt dobrej jakości. Poranek w regionie jest pochmurny i jazdę chwilami utrudnia mgła.
Niespełna 16,5 km najszybciej pokonali Sordo i Carrera, którzy wygrali swoją drugą próbę z rzędu. Jedynie 0,2 s stracili Neuville i Wydaeghe, zapewniając Hyundaiowi kolejny oesowy dublet. Ogier i Ingrassia byli gorsi od Sordo o 1,1 s i dystans dzielący ich od podium powiększył się.
W połowie dnia prowadzi Neuville. Drugie miejsce zajmują Elfyn Evans i Scott Martin [+20,6 s]. Sordo jest trzeci [+39 s], a jego przewaga nad Ogierem to 1,6 s.
– W zasadzie nie czułem bym cisnął. Wszystko pod kontrolą i chcemy utrzymać samochód na środku drogi. Power Stage nie jest dla nas istotny – poinformował Neuville.
– Jest kilka zmian do zrobienia. Poza tym w porządku – mówił nieco zafrasowany Evans.
– Seb jest wolniejszy? 0,2 s? To praktycznie nic. Walka z Sebem jest fajna – przekazał Sordo.
– Szczerze mówiąc, niewiele więcej mogę zrobić. Samochód spisuje się nieźle. Trochę nam brakuje, ale to z pewnością nie koniec – zauważył Ogier.
Niezagrożone piąte miejsce utrzymują Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen [+1.25,4], choć OS15 Finowie ukończyli z uszkodzoną felgą. Gus Greensmith i Chris Patterson tracą do nich ponad 2,5 minuty. 6,7 s za duetem M-Sportu jadą Oliver Solberg i Craig Drew, których ścigają Nil Solans i Marc Marti. Różnica wynosi 3,4 s.
– Uderzyliśmy na ostatnim zakręcie. Trochę źle go oceniłem. Poza tym wszystko w porządku – mówił Rovanpera.
– Tutaj chodziło głównie o zarządzanie temperaturą opon. Wszystko jest w porządku – meldował Greensmith.
– Nauka dotyczy głównie zarządzania oponami. Trudno, ponieważ chciałbym przycisnąć, a opony od razu się przegrzewają – informował Solberg.
– Czerpię frajdę z jazdy tym samochodem. Nic specjalnego nie zakładam – wyjaśnił Solans.
W WRC 2 z ponad półminutową przewagą prowadzą Eric Camilli i Maxime Vilmot. Podobny dystans dzieli drugich Teemu Suninena i Mikko Markkulę od Erika Caisa i Jindriski Zakovej [+1.01,4].
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak byli najszybsi w WRC 3. Polacy zremisowali jednak z Emilem Lindholmem i Reetą Hamalainen. Josh McErlean i James Fulton stracili do dwóch czołowych załóg 6,7 s. Przed ostatnią pętlą Kajetanowicz traci do Lindholma 27,2 s. McErlean jest trzeci [+2.48,9].
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS