A A+ A++

Na torze testowym FCA Poland rozegrano przedostatnią, siódma runda tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów, organizowanych przez Automobilklub Ziemi Tyskiej.

Tegoroczna rywalizacja powoli zbliża się do finału, walka o punkty w poszczególnych klasach jest coraz bardziej zacięta. Licząca 2,8 km trasa tradycyjnie wytyczona została na terenie toru testowego FCA Poland.

W klasie Open 4WD, w której rywalizują najbardziej zmodyfikowane samochody, zawodnicy często sięgają po rajdówki klasy Proto, łączące nadwozie współczesnego samochodu (najczęściej forda fiesty) z podzespołami mitsubishi lancera lub subaru imprezy. Właśnie takim autem startowali Adrian Wichłacz i Błażej Szulc, którzy zanotowali najlepszy czas zawodów. Kolejną pozycje w klasie zajęli liderzy klasyfikacji rocznej Michał Kareusz i Łukasz Dudzik (subaru impreza). Za nimi uplasowali się Dezyderusz Chrzan i Adam Musioł (subaru impreza).

W klasie 4. na starcie nie pojawił się obrońca tytułu mistrzowskiego Artur Kobiela. Pod jego nieobecność najlepsi w tej kategorii okazali się Rafał Wlazłowski i Rafał Indyk (subaru impreza). Do nich należał też drugi czas całych zawodów. W tej klasie na podium stanęli także Michał Biały i Grzegorz Bartyzel (audi 80) oraz Paweł Kowalski i Ewelina Wlazło (toyota yaris). Przemysław Mendrek i Edyta Mendrek (honda civic) powiększyli swoją przewagę w klasyfikacji klasy 3. Za nimi finiszowali Dawid Tomala i Paulina Kępka (honda civic), a trzecie miejsce zajęli zwycięzcy poprzedniej rundy: Sebastian Butyński i Adrian Potępa jadący hondą civic. Te trzy załogi uplasowały się równocześnie na szczycie klasyfikacji 2WD.

Hondy civic wiodły prym także w klasie 2., w której najszybsi byli Błażej Filapek i Magdalena Filapek, wyprzedzając Sebastiana Megę i Michała Pacieja oraz Łukasza Przybyłę i Marcina Budaka. Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (seicento) wygrali rywalizacje w klasie 1. Drugą pozycję zajęli Paweł Oślak i Michał Kociołek (seicento), a na trzecim miejscu finiszowali Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissan almera).

Paweł Rączka i Marek Cieślik (bmw 120ti) byli najszybszą załogą w klasie RWD (samochody z napędem na tylną oś). Michał Parzych i Piotr Śliwa (bmw E36) dojechali do mety na drugiej pozycji, a Daniel Strojek i Andrzej Gulba w bmw 330 E36 stanęli na najniższym stopniu podium. W klasyfikacji Open 2WD triumfowali Sławomir Potapiuk i Marcin Thamm (honda civic). Marek Hohoł i Mariusz Szczepaniak w citroenie C2 VTS wygrali w klasie PPC (peugeot i citroen) a Adam Pawłowski i Krzysztof Wadas (cinquecento) byli najszybsi w klasie CENTO. Wśród zawodników z licencją najszybsi byli Artur Szpak i Piotr Szpak jadący mitsubishi lancerem.

Finałowa runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się 7 listopada.

Na zdjeciu: Kibice obserwują przejazd subaru załogi znanej z RSMP Jarosława Szeji i Marcina Szeji.

Wojciech Anusiewicz

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKraków na 10. miejscu polskich gmin z największą liczbą zaszczepionych. Najlepiej wypadają seniorzy
Następny artykułZalety wynajmu małego magazynu