Coraz silniejszą grupą konsumentów, która wyrosła między generacją Z i Y stanowią w Polsce przedstawiciele pokolenia HENRY. Cenią sobie wygodne życie, aktywnie korzystają z gadżetów technologicznych, a w obszarze rozrywki poszukują adrenaliny. Chętnie kolekcjonują przeżycia. Kim jest w rzeczywistości polski HENRY, czyli z ang. High Earner Not Rich Yet, sprawdził serwis Prezentmarzeń, którego co drugi klient to przedstawiciel pokolenia „Henryków”.
Osoby należące do grupy konsumenckiej, nazywanej HENRY, mają średnio między 25-45 lat. Większość z nich posiada wykształcenie wyższe, wykonują głównie pracę umysłową, obejmują kierownicze stanowiska, ale równie chętnie pracują jako freelancerzy.
Co jest ważne dla przedstawicieli pokolenia HENRY?
Jak pokazały wyniki badania serwisu Prezentmarzeń, ważne dla pokolenia HENRY jest przede wszystkim nadążanie za nowinkami technologicznymi – 32% odpowiedzi, podnoszenie standardu życia – 28% oraz realizowanie swoich planów i marzeń – 27% wskazań. Luksusem w dzisiejszych czasach według 40% „Henryków” jest niezależność finansowa pozwalająca realizować plany i marzenia. W opinii 22% respondentów posiadanie zabezpieczenia finansowego umożliwiającego prowadzenie wygodnego życia. Ponad 60% ankietowanych „Henryków” postrzega siebie jako osobę zarabiającą coraz lepiej lub na tyle dobrze, aby prowadzić komfortowe życie. Co trzeci respondent nie postrzega się jeszcze w taki sposób, ale jak podkreśla dąży do tego celu.
HENRY jako człowiek i konsument
Przedstawiciele pokolenia HENRY, dla których kolekcjonowanie przeżyć jest niezwykle istotne, starają się spełniać swoje marzenia, co odzwierciedlają odpowiedzi 73% ankietowanych. Opisują siebie jako osoby lubiące aktywnie spędzać czas, co zaznaczyło 46% badanych. Są zawsze gotowi, aby poznawać „coś” nowego – co podkreśliło 35% ankietowanych. Ich zainteresowania, które pragną realizować, dotyczą przede wszystkim atrakcyjnego spędzania czasu wolnego, pozwalającego kolekcjonować przeżycia – jak potwierdziło 39% badanych oraz podróży – 28% odpowiedzi. Jak wynika z odpowiedzi udzielonych w badaniu „O czym marzą Polacy” istotna jest także dla nich realizacja marzeń związanych z motoryzacją i elektroniką oraz sportem. Dążąc do spełnienia swoich marzeń i potrzeb chcą, aby były one dostępne jak najszybciej – co podkreślił co drugi uczestnik badania.
– HENRY to wymagający konsument, ceniący wygodę zarówno w nabywaniu usług, jak również ich realizacji. Nie lubi ograniczeń. To grupa z potencjałem, do której przekaz można realizować obietnicą doznań i zdobywania nowych, niematerialnych doświadczeń. Mając na uwadze oczekiwania „Henryków”, którzy stanowią ponad 50% klientów serwisu Prezentmarzeń, zdecydowaliśmy się wdrożyć kilka istotnych zmian proklienckich, aby lepiej dopasować się do potrzeb tej grupy. Jest to m.in.: możliwość bezterminowego wykorzystania karty podarunkowej na realizację przeżyć, uproszczenie procesu sprzedaży do dokonania zakupu dwoma kliknięciami, czy szybkość z jaką działa nasza strona, która według google speedinsight jest równie szybka, jak strona główna wyszukiwarki Google. – komentuje Adam Nowakowski, manager ds. marketingu serwisu Prezentmarzeń.
Styl życia Henryka a decyzje zakupowe
Zdaniem 39% respondentów badania odnoszącego się do pokolenia „Henryków”, to determinacja jest kluczem w spełnianiu marzeń, z których większość jest związanych z atrakcyjnym spędzaniem czasu wolnego. Według 20% ankietowanych jest to status materialny, w opinii 17% osobowość, a zdaniem 10% pomoc bliskiej osoby.
– Przedstawiciele pokolenia HENRY to kolekcjonerzy przeżyć. Zarabiają na tyle dobrze, by móc swobodnie cieszyć się stylem życia, jakiego pragną. Lubią aktywnie spędzać czas wolny, podróżować, a w rozrywce chętnie poszukują adrenaliny. Swoje preferencje, dotyczące stylu życia, okazują pomagając także najbliższym spełniać marzenia, nabywając im atrakcje zamiast tradycyjnych, materialnych upominków. Potwierdziły to również wyniki naszego badania. Ponad 70% ankietowanych opowiedziało się za prezentem w formie vouchera na spełnienie marzeń bliskiej osoby, a ponad 40% zadeklarowało, że samemu chciałoby otrzymać taki upominek. Jest to naturalna postawa liderów, którzy odruchowo chcą kierować ludźmi, inspirując ich do odkrywania, poznawania i czerpania radości z życia. Zarazem ich wybory wyraźnie pokazują, że charakteryzują się skłonnościami do ryzyka, wybierając sporty ekstremalne, prezenty pełne emocji oraz atrakcje dostarczające adrenaliny. – komentuje Adam Nowakowski, manager ds. marketingu serwisu Prezentmarzeń.
Ważnym czynnikiem określającym Henryków jako siłę nabywczą jest także sposób realizacji zakupów w sieci. Jak potwierdziły dane profilu użytkownika serwisu Prezentmarzeń, ponad 70% wszystkich klientów, z których połowę stanowi grupa HENRY, realizuje e-zakupy korzystając z telefonu. Dla Henryka liczy się wygoda i szybkość, dlatego niezbędne jest dopasowanie koszyka do płatności mobilnych w e-sklepie, aby nie zniechęcić go do dokonania zakupu. Istotne jest także przypominanie o porzuconym koszyku, gdyż kupujący przez telefon mogą się łatwiej rozproszyć, a w efekcie odłożyć decyzję zakupową na później.
– Niezbędne jest rozwijanie płatności mobilnych, takich jak BLIK, GPay czy ApplePay, jak pokazują nasze doświadczenia z klientami pokolenia HENRY. Dlatego w naszym serwisie zdecydowaliśmy się na wdrożenie możliwości szybkiego zakupu usługi, pomijając etap przechodzenia przez koszyk. W efekcie Klient zalogowany do GPay lub ApplePay klikając na stronie produktu w przycisk “Płacę”, od razu jest przekierowany do potwierdzenia płatności, bez wypełniania formularzy czy podawania danych. Klient zyskuje możliwość nabycia dwoma kliknięciami usługi, jaką w naszym przypadku są prezenty w formie przeżyć. Konsument, w szczególności HENRY, oczekuje takich rozwiązań. – komentuje Adam Nowakowski, manager ds. marketingu serwisu Prezentmarzeń.
Pokolenie HENRY to istotna grupa konsumentów, nie tylko na Zachodzie, ale także w Polsce ze względu na przychody i wydatki na technologie, produkty finansowe, motoryzację czy rozrywkę. „Henrykowie” mają coraz większy wpływ na proces sprzedaży produktów i usług szczególnie w tych branżach. Chcąc dotrzeć do tej grupy konsumentów, należy uważnie analizować jej potrzeby, śledzić trendy i nowinki technologiczne. Wnioski z badania serwisu Prezentmarzeń pokazują, jak ważny dla tej grupy docelowej jest komfort życia i status majątkowy, który pozwala, poza zaspokojeniem podstawowych potrzeb, aktywnie i atrakcyjnie spędzać czas.
W materiale prasowym wykorzystano dane z badania sondażowego „O czym marzą Polacy”, które zrealizował Prezentmarzeń w formie ankiety online w sierpniu 2021. W badaniu wzięło udział 1126 respondentów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS