Już 5 listopada odbędzie się prawdziwe święto miłośników gier wyścigowych. To właśnie tego dnia zadebiutuje kolejna, piąta już część Forzy Horizon, która przeniesie nas do pięknego i różnorodnego Meksyku. Wszystkie gry z tej serii zawsze prezentowały świetny poziom oprawy graficznej, jednak nie ulega wątpliwości, że to właśnie nadchodząca “piątka” będzie najpiękniejsza. Niestety, wraz z ulepszoną grafiką wyraźnie wzrosną minimalne wymagania sprzętowe. Choć jakiś czas temu donosiliśmy, że gra nie będzie zbyt wymagająca i do uruchomienia wystarczy nawet GeForce GTX 650 Ti lub AMD Radeon R7 250X, to jednak dziś musimy zabić się w pierś – okazuje się, że w minimalnych wymaganiach znajdują się dziś znacznie mocniejsze karty graficzne.
Forza Horizon 5 będzie wymagała karty graficznej o wydajności GeForce’a GTX 970 lub Radeona RX 470. Jeśli zaś chodzi o procesor, absolutnym minimum będą solidne 4-rdzeniowce sprzed kilku lat, czyli układy AMD Ryzen 3 1200 lub Intel Core i5-4460.
Forza Horizon 5 na nowym 8-minutowym gameplayu w 4K. Największa gra w historii serii zapowiada się wyśmienicie
Zgodnie z najnowszą tabelą przygotowaną przez twórców gry, Forza Horizon 5 będzie wymagała karty graficznej o wydajności GeForce’a GTX 970 lub Radeona RX 470. Jeśli zaś chodzi o procesor, absolutnym minimum będą solidne 4-rdzeniowce sprzed kilku lat, czyli układy AMD Ryzen 3 1200 lub Intel Core i5-4460. Zalecana specyfikacja obejmuje mocniejsze jednostki z co najmniej 8 GB pamięci VRAM, a jako przykład podano Radeona RX 590 lub GeForce’a GTX 1070. Idealna specyfikacja to z kolei taka, która umożliwi płynną grę z włączoną obsługą ray-tracingu. Do tego nadać ma się komputer z wydajnym 8-rdzeniowymi procesorem, pojemnym dyskiem SSD i układem GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6800 XT.
Microsoft pracuje nad odświeżeniem konsol Xbox Series X|S. Sony może odpowiedzieć mocarnym PlayStation 5 Pro
Ujawniono także kilka szczegółów dotyczących pecetowej wersji gry. Forza Horizon 5 będzie działać z nieograniczoną liczbą klatek na sekundę, a w opcjach znajdziemy zmianę pola widzenia, a także obsługę ultraszerokich monitorów. Co ważne, nie zabraknie także wsparcia dla najpopularniejszych kierownic od Logitecha, Thrustmastera czy Fanateca, a także obsługi haptic feedback w przypadku kontrolerów Xbox na wszystkich wersjach gry (także na Steam). Gra oficjalnie zadebiutuje 5 listopada na konsolach Xbox i PC, a w momencie premiery dostępna będzie w usłudze Xbox Game Pass.
Źródło: Forzamotorsport
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS