Niedawno pisaliśmy o próbach wyłudzenia danych za pomocą wiadomości tekstowych, w których odbiorcy informowani są o objęciu kwarantanną, wystawieniu e-recepty czy dopłacie za przesyłkę. Teraz oszuści znaleźli nowy sposób na pozyskanie wrażliwych informacji, a w konsekwencji dostępu do kont bankowych.
Na portalu społecznościowym Facebook świdniczanie piszą o smsach, w których nieznany adresat „przypomina” u uregulowaniu opłat za prąd oraz straszy wstrzymaniem dostaw energii. Jak informuje PGE Obrót S.A., wiadomości są fałszywe.
– Prosimy naszych klientów, aby zachowali szczególną ostrożność, ignorowali takie wiadomości i pod żadnym pozorem nie klikali w aktywne linki w nich zawarte. PGE zgłasza przypadki wyłudzeń i oszustw do organów ścigania. Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywy link blokowane – czytamy w komunikacie PGE Obrót S.A.
Dostawca energii przypomina, aby zawsze weryfikować informacje otrzymywane drogą elektroniczną.
– Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury – informuje PGE Obrót S.A.
af
Artykuł przeczytano 70 razy
Last modified: 30 września, 2021
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS