A A+ A++

Czy warto uruchomić własny sklep internetowy ?

Własny biznes jak to się mówi jest na ogół lepszy niż najlepszy etat i coś w tym jest, ponieważ tylko od ciebie zależy ile w nim zarobisz, nie ma szklanych sufitów i innych barier tak często spotykanych chociażby w korporacjach.

Otwarcie własnej działalności gospodarczej jest dziś prostsze niż kiedykolwiek, częstą praktyką jest zakładanie własnych sklepów internetowych.

O tym jak otworzyć sklep internetowy dowiesz się z poniższego artykułu w którym w sposób ogólny opowiem czego należy się wystrzegać i na co zwracać uwagę aby nie utknąć w nie kończących się ksoztach i różnorakich problemach.

Sklep internetowy ma ogromną przewagę nad tradycyjnym sklepem:

  • nie musisz płacić miesięcznego niemałego czynszu za wynajem powierzchni sklepowej i magazynowej (jeśli zdecydujesz się na dropshipping)
  • nie musisz siedzieć w sklepie przez 8 godzin i 6 dni w tygodniu – ponieważ sklep internetowy to pełna automatyzacja a dołączając dropshipping także automatyzacja wysyłek
  • w przypadku dropshippingu nie musisz także inwestować w zakup towaru (większej jego partii bo kupujesz jedynie pojedyncze sztuki) – bo robi to za ciebie hurtownia
  • w przypadku dropshippingu nie musisz pakować towaru i nadawać wysyłek ponieważ to również robi za ciebie hurtownia
  • nie musisz płacić za system alarmowy, ochronę swojego sklepu ,gdyż sklep internetowy jego dane zdeponowane są w ultranowoczesnym datacenter firmy hostingowej
  • nieograniczony rynek, sklep internetowy sprzedawać może lokalnie lub globalnie, nie ma żadnych ograniczeń terytorialnych
  • nieograniczony czas pracy – sklep internetowy działa 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, bez przerwy sprzedaje towar.
  • sklep internetowy nie wymaga posiadania magazynu ponieważ możesz sprzedawać towar hurtowni (dropshipping)

Ludziom którzy nigdy nie zetknęli się z tematyką konwencjonalnego sklepu trudno sobie wyobrazić jak duże pieniądze musi zamrozić w taki biznes właściciel sklepu, to są nierzadko dziesiątki, a niekiedy setki tysięcy zł które muszą być ulokowane w towar.

Dziesiątki tysięcy zł rocznie za wynajem powierzchni pod sklep, jeśli nie jest to sklep w galerii handlowej – dodatkowe zabezpieczenia, wynajęcie firmy ochroniarskiej itp. koszty uruchomienia sklepu w formie tradycyjnej są przytłaczające.

Większości osób myślących o uruchomieniu sklepu internetowego wydatki rzędu kilku tysięcy zł (jednorazowo) wydają się dużą inwestycją – tak naprawdę to są grosze w porównaniu do uruchomienia sklepu w formie tradycyjnej ponieważ w sklepie tradycyjnym tych kilka tysięcy zł które musiałbyś zapłacić za uruchomienie sklepu internetowego – potrafi kosztować kilka półek pod ekspozycje, nie mówiąc o innych elementach wystroju sklepu, jego wyposażenia, że o czynszu i innych opłatach nie wspomnę.

Ile kosztuje sklep internetowy ?

Koszt uruchomienia sklepu internetowego to jest ułamek tego co musiałbyś zainwestować w tradycyjny sklep.

O czym należy pamiętać wybierając firmę która zajmuje się budową sklepów internetowych ?

  1. powinieneś brać pod uwagę firmy które oferują sklep internetowy na własność (najlepiej budowany na platformie open source) – unikałbym rozwiązań autorskich ponieważ jest to uzależnienie od usług i de facto stałej obsługi przez jedną firmę.
  2. firma budująca sklep internetowy powinna przekazać ci pełne prawa dostępu do panelu sklepu – niestety częstą praktyką jest ograniczenie dostępu klientom którzy nie mają do końca świadomości tego faktu dopóki nie dojdzie do sytuacji spornej z wykonawcą sklepu internetowego.
  3. powinieneś otrzymać film instruktażowy z obsługi sklepu /ewentualnie dokumentacje
  4. domena internetowa na której jest budowany sklep powinna być zarejestrowana na ciebie (lub twoją firmę), tak samo hosting , w przeciwnym razie ryzykujesz utratę sklepu gdy dojdzie do sporu pomiędzy tobą a wykonawcą sklepu internetowego
  5. jeśli wykonawca oferuje późniejszą płatną obsługę serwisową, upewnij się czy jesteś (będziesz) właścicielem domeny oraz hostingu na którym będzie uruchomiony twój sklep internetowy (te usługi muszą być zarejestrowane na ciebie a nie na wykonawcę w twoim dobrze pojętym interesie)
  6. sklep internetowy powinien posiadać odpowiednie zabezpieczenia a więc przede wszystkim – nie powinien być instalowany na hostingu wykonawcy/ firmy wykonującej, a na odrębnym hostingu w renomowanej firmie hostingowej posiadającej odpowiednie zabezpieczenia które chronić będą dane osobowe przetwarzane w Twoim sklepie internetowym
  7. transmisja klient/serwer powinna być w twoim sklepie internetowym zabezpieczona certyfikatem SSL (na dobrych hostingach ten certyfikat jest dostępny za darmo)

Na rynku oprócz sklepów internetowych w modelu własnościowym jest mnóstwo ofert sklepów na tzw abonament. Powinieneś unikać takich rozwiązań z co najmniej kilku powodów:

  • jeśli myślisz poważnie o swoim biznesie w długiej perspektywie czasowej, sklep internetowy w abonamencie będzie kotwicą która będzie generowała ci niepotrzebne comiesięczne (rosnące) koszty
  • sklep internetowy w abonamencie to rozwiązanie zamknięte a więc nie uruchomisz tam sobie dowolnej funkcjonalności jaka być może w niedalekiej przyszłości będzie Ci potrzebna (tej wady nie mają sklepy internetowe budowane na platformach open-source)
  • sklep internetowy w abonamencie posiada ograniczony zestaw funkcji których włączanie powoduje wzrost kwoty miesięcznego abonamentu, im bardziej chcesz mieć zaawansowany sklep internetowy – tym wyższy miesięczny abonament musisz płacić.
  • jeśli twoja działalność się rozrośnie i dojdziesz do wniosku że abonamentowy sklep internetowy przestał spełniać twoje oczekiwania – staniesz przed ścianą ponieważ w momencie w którym przestaniesz opłacać abonament – tracisz wszystko.
  • sklep internetowy w abonamencie ma bardzo ograniczone możliwości optymalizacji pod SEO (wyszukiwarki), jeśli zależy ci na wysokich pozycjach twojego sklepu internetowego w Google – znacznie lepszym wyborem będzie sklep internetowy budowany na platformie open-source.

Lista wad rozwiązań abonamentowych jest dłuższa, sklepy te nie dają takiej swobody jak rozwiązania open-source , ich największą wadą jest to że nie możesz takim sklepem dowolnie dysponować ponieważ nigdy nie będzie on twoją własnością, jesteś jedynie dzierżawcą pewnej mniej lub bardziej ograniczonej platformy.

Jeśli myślisz na poważnie o biznesie takim jak własny sklep internetowy zrób dobry research wśród firm które zajmują się budową takich rozwiązań, nie oszczędzaj na tym ponieważ jest to wydatek jednorazowy który będzie na siebie pracował przez lata, czy będzie to współpraca łatwa i przyjemna jest najczęściej wprost proporcjonalne do ceny takiego rozwiązania która jest jednak nadal – niczym w porównaniu do uruchomienia sklepu w formie tradycyjnej.

undefined

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSteam Deck – pierwsze testy wydajności konsolki. Wyniki z Shadow of the Tomb Raider, Cyberpunk 2077 i DOOM
Następny artykułGuardians of the Galaxy na nowych materiałach; twórcy prezentują walkę i eksplorację