A A+ A++

Sieć „ORLEN Paczka” już działa. Koncern uruchomił 200 automatów paczkowych, do końca roku powstanie ich 500, a do 2022 roku będzie ich 2 tysiące. Na odebranie paczek klienci będą mieli aż 3 dni robocze (w automatach konkurencji trzeba to zrobić w ciągu 48 godzin).

W poniedziałek, 27 września zainaugurowano uruchomienie sieci automatów paczkowych ORLEN Paczka. Jak wyjaśniał podczas konferencji prasowej Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN, Koncern dostrzega ogromną szansę, wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestuje w rozwój usług nadania i odbioru paczek.

– Dziś ORLEN to nie tylko tankowanie paliw. W ciągu najbliższych 10 lat w swojej strategii zakładamy inwestycje na poziomie 140 mld zł. Bardzo mocno rozbudowujemy filary naszej firmy, stajemy się firmą coraz bardziej multienergetyczną. Jednak zakładamy też inwestycje w sektorze detalicznym, który jest dla nas jednym z ważniejszych obszarów rozwoju – tłumaczył Daniel Obajtek.

Podkreślał również, że 11 mld zł środków inwestycyjnych zostanie przeznaczonych właśnie na sektor detaliczny. Zwiększana będzie ilość stacji w kraju i za granicą, a te istniejące będą modernizowane. Prezes ORLENU zapowiedział także rozwój nowoczesnych kanałów sprzedaży, w tym właśnie e-commerce.

Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej mówiła, że badania konsumenckie dowodzą wzrostu popularności odbioru przesyłki w punkcie.

– Dzisiaj jest to 200 takich maszyn ORLENU w Polsce, do końca tego roku będzie ich 500, a do końca przyszłego roku 2 tysiące – podkreślała.

Zaznaczyła też, że automaty paczkowe ORLENU są dostosowane do kierowców, którzy mają gdzie zaparkować, ale i do osób niepełnosprawnych, które w aplikacji mogą zaznaczyć, aby paczka była włożona do niższych skrytek, a po podjechaniu do urządzenia swobodnie sięgnąć do monitora.

Automaty paczkowe stoją już w wielu polskich miastach, m.in. w Płocku, Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej. Są one zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę.

Partnerem logistycznym usługi jest RUCH, czyli spółka przejęta przez PKN ORLEN pod koniec ubiegłego roku. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę, już w 90 proc. punktów czas dostawy przesyłek „ORLEN Paczka” skrócił się do 1-2 dni od nadania ich przez e-sklep. Partnerem PKN ORLEN przy rozwoju sieci automatów paczkowych jest Kern, rodzinna firma ze Szwajcarii.

Korzystanie z nowej usługi ORLENU ułatwia aplikacja mobilna, która pozwala m.in. bezdotykowo otwierać skrytki w automatach paczkowych, a także otrzymywać kupony i rabaty za odbieranie przesyłek. Jak zaznaczała Patrycja Klarecka, obecnie sprzedawcy docierają ze swoją ofertą do prawie 10 mln użytkowników, którzy mają punkt odbioru w odległości do 10 minut pieszo. Aplikacja mobilna „ORLEN Paczka” jest dostępna na urządzenia z systemem IOS i Android. Umożliwia ona śledzenie statusu zamówionej przesyłki, odebranie jej w całej sieci punktów oraz bezdotykowe otwieranie skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce. Aplikacja pozwala też znaleźć punkty „ORLEN Paczka” na mapie wraz z nawigacją do nich.

Obecnie sieć „ORLEN Paczka” obejmuje około 1100 stacji ORLEN, ponad 1000 kiosków RUCH-u, prawie 4000 punktów partnerskich i 200 automatów paczkowych. Zgodnie z zapowiedziami, do końca tego roku udostępnionych będzie już 500 automatów, które znajdą się w każdym województwie, a w kolejnych latach PKN ORLEN planuje dalszą, intensywną rozbudowę usługi „ORLEN Paczka”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak na zakupy, to do ECHO. Jesienne promocje i okazje
Następny artykułZawody strzeleckie LONGSHOT 2021 – fotogaleria