Prognozowany – nie tylko przez urzędników – czarny scenariusz, dotyczący zakłóceń w ruchu tramwajów, związany z powrotem mieszkańców do pracy stacjonarnej, a dzieci i młodzieży do szkół obecnie się nie sprawdził. Potwierdzają to czasy przejazdu taboru, które pozyskiwane są z komputerów pokładowych. W związku z tym podjęto decyzję o wstrzymaniu powrotu do organizacji ruchu na ul. Grzegórzeckiej, która obowiązywała przed pandemią.
Ulica Grzegórzecka i wprowadzone na niej modyfikacje oraz zmiany są dobrym przykładem na wcielenie w życie zasad zrównoważonej mobilności. Projekt wprowadzony w ciągu ulicy jako czasowe rozwiązanie – związane przede wszystkim z obostrzeniami pandemicznymi – pokazał, że jest on w rzeczywistości długoterminową odpowiedzią na oczekiwania wielu mieszkańców.
Czasowe rozwiązanie nie było w pierwotnej wersji przygotowane jako rozwiązanie docelowe i posiadało pewne wady, które będą korygowane m.in. według wskazań przekazanych przez Małopolski Urząd Wojewódzki. Większość tzw. projektów dyskusyjnych, dotyczących zmian organizacji ruchu, było sprawdzanych przez urząd wojewódzki w ramach nadzoru nad zarządzaniem ruchem i przeszły one ich pozytywną weryfikację.
Jednocześnie zapewniamy, że sytuacja jest oraz będzie na tym odcinku uważnie i na bieżąco monitorowana, a w przypadku dużych utrudnień w ruchu temat zmiany organizacji ruchu dwukierunkowej drogi dla rowerów powróci. Pragniemy też zaznaczyć, że decyzja o ostatecznym kształcie ul. Grzegórzeckiej nie została jeszcze podjęta i jest ściśle związana z wypracowaną w ramach konsultacji społecznych z mieszkańcami wizją tego miejsca, jak również wynikami uwag i opinii ekspertów oraz policji.
Niedawno zakończony Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, przypomniał nam, że niezależnie od tego, czym się poruszamy, musimy zawsze pamiętać o bezpieczeństwie, współpracy i wzajemnym szacunku na drodze.
Jednym z najważniejszych elementów idei zrównoważonej mobilności miasta jest zapewnienie atrakcyjnych alternatywnych do samochodu środków transportu umożliwiających efektywne i bezpieczne poruszanie się po ulicach Krakowa.
pokaż metkę
Autor:
Kamil Popiela
Osoba publikująca:
Tomasz Róg
Podmiot publikujący:
Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji:
2021-09-28
Data aktualizacji:
2021-09-28
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS