Producent ujawnił ten model zaskakująco szybko – tuż po publikacji ostatniego zwiastuna. Model Z650RS łączy w sobie oldskulową stylistykę modelu Z900RS ze sprawdzoną mechaniką modelu Z650. Oznacza to umiarkowane osiągi, ale za to niezwykłe doznania estetyczne. Pod względem technicznym żadnych rewelacji – dwucylindrowy silnik o pojemności 648 cm3 generuje 68 KM przy 8000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 64 Nm jednostka napędowa osiąga przy 6700 obr/min.
Kawasaki
|
Kawasaki
|
Masywny katalizator i końcówkę wydechu umieszczono pod silnikiem, co korzystnie wpłynęło na wygląd motocykla. Można odnieść wrażenie, że górna i dolna część Z650RS pochodzą z różnych światów, choć razem tworzą harmonijną całość.
Kawasaki
|
Kawasaki
|
Stylistycznie trudno się do czegoś przyczepić – sylwetka pełnymi garściami czerpie z Z900RS, choć na pierwszy rzut oka wyraźnie widać, że to inny model. Wydaje się, że producent trochę zbyt hojnie obdarzył Z650RS chromami – tym materiałem (nie wiemy jeszcze czy prawdziwym, czy plastikowym) wykończony jest przedni reflektor i zegary. Wydaje się to trochę zbyt ostentacyjne.
Kawasaki
|
Kawasaki
|
Skoro jesteśmy przy zegarach – podobnie jak w Z900RS, także w mniejszym modelu skorzystano z klasycznych tarczowych wskaźników, co z pewnością znakomicie pasuje do charakteru motocykla. Uzupełniono je elektronicznym, monochromatycznym wyświetlaczem pokazującym podstawowe informacje – aktualny bieg, poziom paliwa, temperaturę cieczy, przebieg i tak dalej.
Kawasaki
|
Kawasaki
|
Podczas prezentacji pokazano trzy wersje kolorystyczne i trzeba przyznać, że producent mocno się postarał z doborem detali. Szczególnie spodobała nam się wersja zielono-czarna ze złotymi kołami, choć druga – szaro-czarna z pomarańczowymi detalami też wygląda nieźle. Najmniej efektowna jest wersja czarna.
Kawasaki
|
Kawasaki
|
Producent nie ujawnił jak dotąd ceny modelu Z650RS, przypuszczamy, że wyniesie ona około 40 tys. zł.
Dane techniczne Kawasaki Z650RS (2022)
Silnik | chłodzony cieczą, 4-suwowy, 2-cylindrowy, rzędowy, wałek wyrównoważający, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder, szklankowe popychacze, smarowanie z suchą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 2 x 36 mm, regulowany katalizator. |
Elektryka | alternator 336 W, akum. 12 V/14 Ah. |
Przeniesienie napędu | mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch O-ring, przełożenie wtórne 46:15. |
Średnica cylindra x skok tłoka | 83 x 60 mm |
Pojemność skokowa | 649 cm3 |
Stopień sprężania | 10,8:1 |
Moc maks. | 68 KM (50,2 kW) przy 8000 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 64 Nm przy 6700 obr/min |
Rama | kratownicowa ze stali, silnik jako element nośny. |
Zawieszenia | przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – 2-ramienny wahacz ze stali, centr. amortyzator z systemem dźwigni. |
Hamulce | przód – 2 tarcze, śr. 300 mm, 2-tłoczkowe zaciski pływające, tył – 1 tarcza, śr. 220 mm, 1-tłoczkowy zacisk pływający, ABS. |
Rozmiar felg p/t | 3,50 x 17 / 4,50 x 17 |
Rozmiar opon p/t | 120/70 ZR 17 / 160/60 ZR 17 |
Rozstaw osi | 1405 mm |
Kąt główki ramy | 35° |
Wyprzedzenie | 100 mm |
Skoki zawieszeń p/t | 125/130 mm |
Wysokość kanapy | 820 mm |
Masa z paliwem | 187 kg |
Ładowność | 199 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 l |
Przeglądy | co 6000 km |
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS