A A+ A++

Producent ujawnił ten model zaskakująco szybko – tuż po publikacji ostatniego zwiastuna. Model Z650RS łączy w sobie oldskulową stylistykę modelu Z900RS ze sprawdzoną mechaniką modelu Z650. Oznacza to umiarkowane osiągi, ale za to niezwykłe doznania estetyczne. Pod względem technicznym żadnych rewelacji – dwucylindrowy silnik o pojemności 648 cm3 generuje 68 KM przy 8000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 64 Nm jednostka napędowa osiąga przy 6700 obr/min.

Kawasaki
Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki

Masywny katalizator i końcówkę wydechu umieszczono pod silnikiem, co korzystnie wpłynęło na wygląd motocykla. Można odnieść wrażenie, że górna i dolna część Z650RS pochodzą z różnych światów, choć razem tworzą harmonijną całość.

Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki
Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki

Stylistycznie trudno się do czegoś przyczepić – sylwetka pełnymi garściami czerpie z Z900RS, choć na pierwszy rzut oka wyraźnie widać, że to inny model. Wydaje się, że producent trochę zbyt hojnie obdarzył Z650RS chromami – tym materiałem (nie wiemy jeszcze czy prawdziwym, czy plastikowym) wykończony jest przedni reflektor i zegary. Wydaje się to trochę zbyt ostentacyjne.

Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki
Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki

Skoro jesteśmy przy zegarach – podobnie jak w Z900RS, także w mniejszym modelu skorzystano z klasycznych tarczowych wskaźników, co z pewnością znakomicie pasuje do charakteru motocykla. Uzupełniono je elektronicznym, monochromatycznym wyświetlaczem pokazującym podstawowe informacje – aktualny bieg, poziom paliwa, temperaturę cieczy, przebieg i tak dalej.

Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki
Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki

Podczas prezentacji pokazano trzy wersje kolorystyczne i trzeba przyznać, że producent mocno się postarał z doborem detali. Szczególnie spodobała nam się wersja zielono-czarna ze złotymi kołami, choć druga – szaro-czarna z pomarańczowymi detalami też wygląda nieźle. Najmniej efektowna jest wersja czarna.

Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki
Kawasaki Z650RS 2022Kawasaki

Producent nie ujawnił jak dotąd ceny modelu Z650RS, przypuszczamy, że wyniesie ona około 40 tys. zł.

Dane techniczne Kawasaki Z650RS (2022)

Silnik chłodzony cieczą, 4-suwowy, 2-cylindrowy, rzędowy, wałek wyrównoważający, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder, szklankowe popychacze, smarowanie z suchą miską olejową, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 2 x 36 mm, regulowany katalizator.
Elektryka alternator 336 W, akum. 12 V/14 Ah.
Przeniesienie napędu mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch O-ring, przełożenie wtórne 46:15.
Średnica cylindra x skok tłoka 83 x 60 mm
Pojemność skokowa 649 cm3
Stopień sprężania 10,8:1
Moc maks. 68 KM (50,2 kW) przy 8000 obr/min
Maks. moment obrotowy 64 Nm przy 6700 obr/min
Rama kratownicowa ze stali, silnik jako element nośny.
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – 2-ramienny wahacz ze stali, centr. amortyzator z systemem dźwigni.
Hamulce przód – 2 tarcze, śr. 300 mm, 2-tłoczkowe zaciski pływające, tył – 1 tarcza, śr. 220 mm, 1-tłoczkowy zacisk pływający, ABS.
Rozmiar felg p/t 3,50 x 17 / 4,50 x 17
Rozmiar opon p/t 120/70 ZR 17 / 160/60 ZR 17
Rozstaw osi 1405 mm
Kąt główki ramy 35°
Wyprzedzenie 100 mm
Skoki zawieszeń p/t 125/130 mm
Wysokość kanapy 820 mm
Masa z paliwem 187 kg
Ładowność 199 kg
Pojemność zbiornika paliwa 12 l
Przeglądy co 6000 km

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLiga Mistrzów: Paris Saint-Germain – Manchester City. Transmisja TV i stream online
Następny artykułUczniowie klasy III TLp Zespołu Szkół nr 1 sprzątali świat