Rafał Bolanowski: Jak wygląda idealna komunikacja w mieście?
Dr Mateusz Szarata: W krajach skandynawskich już w latach 70. zaczęli zastanawiać się, co zrobić z samochodami. Cały świat zaczął budować więcej dróg, a oni postanowili drogi zamykać i udostępniać je autobusom i rowerom. Za oceanem poszli w drugą stronę, myśleli, że poradzą sobie z korkami, budując więcej dróg, ale to tak nie działa i teraz się z tego wycofują. Nowy Jork jest najlepszym przykładem. Kilka lat temu zamknięto dla samochodów Manhattan, stawiając na metro i szybkie autobusy. Miejsca parkingowe i szerokie arterie zamienia się tam na przestrzenie dla kawiarni. Im bliżej jesteśmy centrum, tym większy priorytet powinien mieć autobus, a mniejszy dostęp samochody.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS