Na 15 września zaplanowano premierę gry studia Creepy Jar „Green Hell” w wersji na PlayStation 4 na rynku japońskim. Tytuł będzie też prezentowany na cyfrowej edycji Tokyo Game Show 2021 pod koniec września. Środowa premiera w Japonii została połączona z wydaniem gry w pozostałych państwach regionu – Hongkongu, Malezji, Singapurze, Korei Południowej, Tajlandii oraz na Tajwanie. Zarząd studia podkreśla, że PlayStation 4 należy do najpopularniejszych konsol w Azji, a w samej Japonii liczba sprzedanych egzemplarzy wynosi ponad 9 mln sztuk, podczas gdy łącznie na całym świecie jest to około 115 mln. Zdaniem prezesa Krzysztofa Kwiatka grę może czekać kolejny okres wzmożonej popularności. „Green Hell” to symulator przetrwania w dżungli amazońskiej. Zadebiutował w formule tzw. wczesnego dostępu w sierpniu 2018 r., a premiera pełnej wersji odbyła się we wrześniu 2019 r.
– Premiera „Green Hell” w Azji stanowi uzupełnienie naszych prac w zakresie cyfrowego wydawnictwa na konsoli PlayStation 4. Dobrze oceniamy samodzielną dystrybucję. Wierzymy, że wyniki sprzedażowe wciąż będą spełniać nasze oczekiwania – komentuje prezes Creepy Jaru.
Czytaj więcej
Również na 15 września zaplanowano premierę gry „Gas Station Simulator” od DRAGO entertainment. Z kolei 23 września na rynek trafi „Medieval Dynasty” studia Render Cuber. Gra jest od września 2020 r. w fazie wczesnego dostępu i może się pochwalić bardzo dobrymi opiniami: odsetek pozytywnych na portalu Steam wynosi 91 proc. Gra już pomaga wynikom łódzkiego studia: w 2020 r. wypracowało ono 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Render Cube nie zamierza spocząć na laurach. Przeprowadził w tym roku dwie oferty publiczne akcji, których łączna wartość wyniosła 16,8 mln zł. Zgromadzone pieniądze przeznaczy na rozbudowę studia animacji i muzyki oraz na zatrudnienie dodatkowych programistów. Spółka szykuje się do wejścia na NewConnect. Natomiast debiut ma już za sobą Madmind Studio, które weszło na parkiet kilka dni temu. Znane jest z horroru „Agony”. Za niespełna miesiąc – 5 października – wypuści na rynek jeszcze bardziej kontrowersyjną produkcję, grę „Succubus”.
Z kolei końcówka września będzie ważna dla All in! Games (wydawca) oraz The Farm 51 (producent), ponieważ wtedy na rynek trafi gra „Chernobylite” w wersji konsolowej. Zadebiutuje ona na PlayStation 4 oraz Xbox One (na komputerach PC wystartowała 28 lipca).
– 28 września zaprezentujemy „Chernobylite” w wersji konsolowej. Tego dnia pojawi się też wersja gry „Ghostrunner” na konsole nowej generacji – informuje Piotr Żygadło, prezes All in! Games.
To tylko przykłady zbliżających się premier. W Polsce działa ponad 400 studiów i praktycznie co kilka dni na rynek trafiają nowe produkcje. Zderzają się z konkurencją z całego świata, ponieważ rynek gier ma charakter globalny. Ponad 90 proc. przychodów ze sprzedaży gier polskich studiów pochodzi z zagranicy.
Oczy graczy zwrócone są również na najbardziej znane polskie studio, czyli CD Projekt. Jego największa premiera – „Cyberpunk 2077″ – odbyła się w grudniu zeszłego roku. Przyniosła … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS